verandering van kleur baby oogjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door simone 24, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. simone 24

simone 24 Actief lid

1 apr 2008
    226
    0
    0
    ik ben erg nieuwgierig wat voor kleur oogjes mijn baby zou gaan krijgen.
    wie heeft dit meegemaakt, en waneer verkleurde ze?
    mijn vriend heeft bruine ogen en ik grijs groen en van de kleine zijn ze blauw en worden steeds iets grijzer. zouden ze nu licht blijven of is de kans groot dat ze bruin gaan worden?

2. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Wanneer de kleur van de ogen zijn veranderd weet ik niet meer, denk tussen 2 a 4 maanden... weet het niet meer :( . De ogen van Gjalt waren altijd grijs, een hele mooie kleur, en nu zijn ze grijs/blauw, ze zijn niet veel veranderd, maar wel lichter geworden nu...

3. simone 24

simone 24 Actief lid

1 apr 2008
    226
    0
    0
    ik dacht dat bruin erg dominant was en dat ze dan bruin zouden gaan worden, maar er is dus best een kans omdat ze nu lichter kleuren grijs gaan worden.

4. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Mijn mannetje is geboren met hele donker blauwe ogen. Echt prachtig. Ze zijn langzaam veranderd in olijf groene ogen. En dan heeft denk ik wel een maand of 6 geduurd hier.
    Ik zelf heb blauwe ogen en mijn man heeft groene ogen.

5. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Bruin is inderdaad de dominante kleur. Ik heb blauwe ogen, mijn vriend bruine. Je ziet nu dat Yelena's oogjes grijsblauw zijn met een hazelnoot bruin randje in het midden. Dat is al heel lang zo. Ik denk dat haar oogjes zo blijven. Dus hier een mengelmoesje van ons twee. :D

In het begin leek het er trouwens heel erg op dat ze blauw zouden gaan worden.

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hier zijn ze van donker blauw naar fel blauw gegaan. in me album staan wel wat foto's en je ziet ze echt met de dag lichter worden :). had gedacht dat papa zou winnen met zijn donker haar en donkere ogen maar nee hoor ze werden dus blauw ipv van bruin

7. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Als je baby nu met 2 maandjes nog geen bruinige gloed erin heeft, denk ik niet dat ze nog bruin zullen worden eigenlijk.
    Vaak kun je het toch al vrij gauw zien of ze naar blauw of naar bruin neigen.

8. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Bij ons zijn die bruine ogen niet zo dominant. Camila heeft nog steeds blauwe ogen!

9. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Mijn meisje heeft donker blauwe ogen met licht grijze spikkels en omranding!
    je zou denken dat bruin overheerst, maar hier helemaal niet het geval, haar papa is een antilliaan met een donkere huidskleur en mijn moppie is helemaal blank, met lichte haren en dus lichte ogen!
    Ik ben in dit geval veel overheersender! (met mijn blonde haren en groene ogen!) ;)

10. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Yep, bruin is dominant.
    Die van mijn man, dus.
    Mijn dochter begon met donkerblauwe ogen, die werden blauwgroen, zeeroen, donkergrijs en uiteindelijk bruin.
    Ze zeggen dat zolang het oogwit niet helemaal wit is de iris nog kan verkeuren.

11. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Ik heb bruine ogen en mijn vriend grijs groen.
    Dano heeft felblauwe ogen. van zijn overgrootopa, want onze ouders hebben bruine of grijze ogen.

dus zo kan het ook gaan ;)

12. Judi

Judi Actief lid

27 mrt 2008
    236
    0
    0
    Onze zoon Mees had bij de geboorte al donkere ogen (zijn vader heeft bruin-groene ogen). Ik heb turqoise kleurige ogen.
    Mees zijn ogen worden steeds donkerder bruin, dus dat zal niet meer een andere kleur gaan krijgen ofzo. Over anderhalve week is hij 4 maanden.

13. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Rodelief: Mijn meisje had hetzelfde als jouw mannetje; donkerblauwe ogen bij de geboorte en nu olijfgroen. Heeft jouw mannetje nog steeds olijfgroene oogjes dan? Ben namelijk benieuwd of die van mijn meiske nog gaan veranderen...

14. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    De kleur van de ogen kan veranderen tot ze ongeveer 1 jaar oud zijn vertelden ze me op het cb

15. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    mijn mannetje heeft groen/bruine ogen ik groen en ons meisje heeft blauwe ogen, ben ook erg benieuwd of dit zo blijft, hoop het wel want ze zijn erg mooi al zeg ik het zelf :D

even fototje plaatsen :oops:

16. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    ben daar ook wel niuwsgierig naar aan gezien mijn man en ik allebei groen/bruine ogen hebben en die van kai bruin zijn was ik benieuwd of mischien dat groen er stiekum later nog doorheen zou komen....

17. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Ik heb als kind echt donkerbruine ogen gehad en nu is het bruin groen geworden dat is dus pas ná mijn puberteit gebeurd.

18. simone 24

simone 24 Actief lid

1 apr 2008
    226
    0
    0
  19. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Mijn oudste dochter is geboren met donkerblauwe ogen (partner blauw, ik bruin) en in de loop van tijd heeft ze verschillende kleuren gehad. Was er eigenlijk van uit gegaan dat ze volle bruine ogen zou krijgen. Toevallig keek ik haar vorige week aan toen ze in de zon keek en toen moesten we echt 2 keer kijken! Haar ogen lijken nl op het eerste gezicht bruin, maar wat blijkt ... als je goed kijkt is het buitenste randje nog steeds blauw! en het binnenste van haar oog licht bruin. Onze jongste lijkt bruine ogen te hebben, maar ja ik zie het wel wanneer ze 1 jr gepasseerd is

20. Flunckybubble

Flunckybubble Actief lid

22 jan 2008
    173
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Ik heb grijs/groene ogen met een bruin randje om mijn pupil en mijn vriend heeft groen/blauwe ogen. Ons zoontje heeft nog steeds grijs/blauwe ogen en het lijkt net of ze steeds donkerder worden.

Ben benieuwd of dit nog gaat veranderen want onze ogen heeft hij iig nu (nog) niet.

Deel Deze Pagina