Hoi Dames, Ik had even een vraagje wat betreft bevruchting. Überhaupt hadden we niet verwacht zwanger te raken maar nu het toch is ben ik wel heul erg nieuwsgierig van welke keer het nou geweest is. Mijn laatste menstruatie was 15-3. Op 19, 20 en 23 hebben we seks gehad. Op 28 had ik de LH piek met mijn ovulatietest. vervolgens op 30 weer seks gehad. Omdat ik december niet zo'n handige maand vond om te bevallen hebben we geprobeerd een eind van mijn eisprong af te blijven. En toch ben ik zwanger! Volgens de 1e echo met 8 weken is mijn uitgerekende datum 21 december. Is het dan zaad (sorry) geweest van 6 dagen voor of van die 2 dagen daarna? Is dat nog na te gaan? Heel verhaal, hopelijk is het duidelijk groetjes!
Je eisprong is 24-48 uur ná de LH-piek dus als je ovulatietest op de 28e positief was en je op de 30e seks hebt gehad is de kans groot dat dat ongeveer tijdens je eisprong was . Ik zou dus uitgaan van het kwakje van de 30e . En een eind van je eisprong vandaan blijven is dus behoorlijk mislukt... . Hoe dan ook gefeliciteerd met je zwangerschap!
Haha ja we zijn heel erg blij hoor alleen zo zie je maar, je kan het niet plannen . Ja dat dacht ik ook, alleen door middel van de uitgerekende datum kon ik berekenen dat de bevruchting op 29 plaats gevonden. Kan het dan alsnog van 30 zijn?
Ja hoor met 8 wkn is een meet"foutje" zo gemaakt en maakt 1mm al verschil. Kan zomaar zijn dat je bij de volgende echo(s) weer voor- of achteruit wordt gezet. Hier is dat met de eerste paar echo's ook gebeurd en pas bij de termijnecho is de uitgerekende datum definitief vastgesteld.