Kanarie gevonden

Discussie in 'De lounge' gestart door Fairy11, 13 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    We hebben gister een kanarie gevonden, aangezien de kanarie eerder bij een buurman verderop in de straat is gezien, is de kanarie waarschijnlijk al 2 dagen buiten geweest.

We hebben de kanarie gister wat kanariezaad en water gegeven en we hebben de kanarie weliswaar in een kooi gezet maar niet in een kooi die voor een kanarie is bedoeld. Ik heb ook geen andere.

Ik hoop dus zo spoedig mogelijk de eigenaar te vinden.
    Nu weet ik hoe dat bij een duif werkt.
    Maar is er ook zoiets voor andere vogels?

Het ring nummer begint met AB en eindigt op 08 wat waarschijnlijk het jaar is wanneer de kanarie is geringd
    Ik zou graag willen weten hoe ik de kanarie weer bij de eigenaar kan brengen. Het ring nummer is bij mij bekent

Wie kan de kanarie en mij verder helpen?
    Ik zal proberen om een foto in mijn fotoboek te plaatsen.

2. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Ik zet hier ook maar even een foto neer van de Kanarie ;)

3. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.680
    1.442
    113
    In principe kun je bij de locale vogel vereniging de eigenaar van de ring opvragen, het is natuurlijk niet zeker of dat ook de eigenaar van de vogel is. Maar bij de vereniging worden de ringen besteld dus die weten ook vaak de ringnummers wel en zoniet weten ze vast iemand die hem een goed thuis wil geven.

4. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Als het zoeken naar de eigenaar niets oplevert dan mag de kanarie bij ons blijven.
    En dan zal ik ook een nieuw huisje (lees kooi) voor de kanarie kopen.
    Het is waarschijnlijk een mannetje want hij zingt, of doen de vrouwtjes dat ook?

5. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.680
    1.442
    113
    Alleen mannetjes zingen inderdaad.

6. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Heb de NBvV proberen te bellen, helaas
    Ook de lokale vereniging gaf geen gehoor. Later maar weer proberen.

7. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.680
    1.442
    113
    de nbvv zal je waarschijnlijk toch de info niet willen geven ivm de privacy van de kweker. De locale zou goed kunnen dat die niet bereikbaar is, zijn natuurlijk allemaal vrijwilligers dus nog heen werken ;). Het makkelijkst kun je het best de ringcommesaris bellen die kan het wel voor je opzoeken waarschijnlijk.

8. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Deze heb ik gevonden, alleen er staat geen telefoonnummer bij. Alleen de naam van de ringscommissaris
    Zelfs geen e-mail adres.

Misschien moet ik vanavond verder zoeken inderdaad.

We raken een beetje aan het beestje gehecht, hij zingt zo mooi:)

9. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.680
    1.442
    113
    Ben even nieuwsgierig of het nog gelukt is?

10. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ach wat een leukerd!

11. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik ben echt gek op kanaries :D

12. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Hoop dat je de eigenaar vindt!

13. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    das met kleine vogeltjes idd erg lastig zo hadden ij een keer een tamme valkparkiet achter het huis lopen. en kenden echt niemand die die beestjes hield in het dorp. dus heb ik op hemelvart dag nog een dure kooi gekocht en is het beestje bij ons gebleven heb later een vriendje gekocht en nu is die er neit meer maar heb inmiddels heel veel hihi kan raar gaan dan he had nooit gedacht dat ik vogels zou houden.

maar goed wat i kdus wil zeggen is dat het met zulke beestejs echt lastiig is het baasje trug te vinden je zou posters kunnen hangen maar dan nog wie weet hoe ver die weggevlogen is. dat gaat al snel hoor. zo ontsnappen er hier bij ons in de dierentuin regelmatig van die beestjes en jah daar doe je dan nisk aan he.

Deel Deze Pagina