Wie heeft een idee voor de tienerclub?

Discussie in 'De lounge' gestart door Dreamer08, 13 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamer08

Dreamer08 Fanatiek lid

24 mrt 2010
    1.786
    0
    0
    #1 Dreamer08, 13 aug 2010
    Laatst bewerkt: 13 aug 2010
    Hallo dames,
    heel iets anders... ik ben leidinggevende van een tienerclub van de kerk. In mijn groep zitten kinderen in de leeftijd van 12-14 jaar.
    Nu staat het nieuwe seizoen weer voor de deur, heeft iemand leuke ideeen wat ik met ze kan gaan doen?
    Bijvoorbeeld iets knutselen wat niet te kinderachtig is... Maar wat??
    Alvast bedankt!

Owja de activiteit hoeft geen christelijk tintje te hebben hoor.

2. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    - Groot doek (laken) vingerverven n.a.v. het thema
    - Toneelstuk/musical laten maken over het thema (kan je het doek weer gebruiken als achtergrond)
    - Kleien (vroeger moeten wij ooit eens een beeld maken dat de relatie tussen jou en God symboliseerde bijvoorbeeld, dus daar kan je vrij 'lastige' dingen mee laten doen)

3. Dreamer08

Dreamer08 Fanatiek lid

24 mrt 2010
    1.786
    0
    0
    Elletjo bedankt! Idd het is misschien wel om een keer door te gaan op het thema.

4. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ja precies.. Denk dat je op die manier heel veel simpele dingen (met klei, karton, verf, enz) kan gebruiken. Als je een moeilijke opdracht verzint (beetje abstract), zijn ze daar echt wel even mee bezig :)

Bijvoorbeeld met vingerverf: Bij de kleintjes zou je bijv zeggen dat ze een doek met Jozef en Maria en het kindje Jezus moeten verven. Bij tieners dat ze op het doek moeten zetten wat voor impact de komst van Jezus op hun leven heeft..

5. Vind je dat niet een béétje zwaar voor kinderen van 12-14? Als je dat aan mij vraagt zou ik niet eens weten wat ik zou moeten maken :p

Ennehm, speurtocht! :D

6. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Een speurtocht idd of met papier mache aan de gang gaan en ze zichzelf laten maken of iets wat voor ze belangrijk is laten maken ervan en dan een soort van ten toonstellen met z'n allen met een geschreven stukje erbij met waarom dit nu zo belangrijk voor ze is.
    Je zult versteld zijn van wat ze allemaal zullen maken en de verhalen erachter.
    + zo kom je ook wat te weten van de kinderen

7. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ook al hoeft het niet perse met het geloof te maken te hebben:

N.a.v. een bijbelverhaal een kunstwerk maken. Dus dat kan vanalles zijn...een schilderij of een beeld. Maar ook een gedicht of tekst.

Of wat ik eens heb gedaan toen ik die leeftijd had.
    Een "tv" maken. We kregen een doos en die moesten we bekleden zoals we wilden (maar wel met een gedachte ofzo erachter)
    de buitenkant konden we vormen met papiermachee en in de binnen kant mochten we doen wat we wilden.
    Het werd dus een soort open kijkdoos.

Iets als filmpjes of foto's maken.
    Geef ze bijv. een thema waarin ze dat kunnen doen. Dus bijv. het thema herfst in de stad ofzo (ik zeg maar wat hoor)
    Maar dat kan dan weer alleen als er camera's beschikbaar zijn. Maar tegenwoordig heeft bijna iedereen wel een digitale fotocamera denk ik.
    En dan die foto's e.d. tot een tentoonstelling maken (kan met alle dingen die ik heb genoemd wel...dan hebben ze ook nog iets om naar toe te werken)

Zoiets misschien?

8. Female

Female Niet meer actief

Veel meiden? Dans(jes) instuderen op lekker vlotte muziek

9. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Hoi hoi,

Wat dacht je van :

- Sierade maken
    - bakken , koekjes/taart
    - tasje maken/ versieren
    - kaarten maken
    - gedichten maken
    - foto's maken en die tentoonstellen
    - speurtoch is altijd leuk met evt opdrachten onderweg
    - tegen kersttijd kaarsen maken of andere kerstspullen
    - vertel over de jaargetijden en verzin daar iets om heen
    wat ze kunnen maken
    - je kan ook verhalen uit de bijbel gebruiken en vragen hoe
    hun de verhalen zien door middel van klei of tekenen.

Heel veel plezier en succes in het nieuwe seizoen.

Groetjesss Jetje

10. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Je kunt de jongeren ook zelf een rol hierin laten spelen. Geef ze een weeknummer en in die week kiezen zij een activiteit..

Je hebt mooie films over bijbelverhalen..;)

Sleepover? :)

Discussie met stellingen?

11. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Filmpje kijken. :)

12. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

jij schrijft een stukje verhaal (script van een musical). van bijv 1 a4tje...

daarna krijgen hun om de beurt de kans om dat verhaal aan te vullen met een half a4tje,. als het verhaal af is kun je het spelen als een musical...

Deel Deze Pagina