Nederlandse de cel in voor oplichting via Marktplaats

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Lady7, 25 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lady7

Lady7 Niet meer actief

Ik kopieer het artikel even, komt van nu.nl

Een 25-jarige vrouw uit Diemen is veroordeeld tot twaalf maanden cel waarvan drie voorwaardelijk omdat ze via Marktplaats mensen heeft opgelicht.

Dat heeft het Openbaar Ministerie maandag laten weten.
    Justitie die twaalf maanden waarvan zes voorwaardelijk had geëist, is tevreden met de uitspraak van de rechtbank. De vrouw heeft zich ook schuldig gemaakt aan valsheid in geschrifte.
    De vrouw had in 2,5 jaar bijna vijftig mensen opgelicht voor ruim 5000 euro. Ze bood kaartjes aan voor onder meer de musical Soldaat van Oranje, een concert van Bruno Mars en voor Lowlands. De vrouw inde het geld, maar leverde nooit de kaartjes.
    Ook verkocht ze hetzelfde digitale kaartje aan meer personen, zodat alleen degene die het als eerste gebruikte een geldig toegangsbewijs had.
    Verhuurder
    Daarnaast deed ze zich voor als verhuurder van een woning en verkoper van kleding. Ze maakte twee valse aanvraagformulieren op voor het openen van een bankrekening voor haar en haar vriend.
    Die vriend, een Diemenaar van 34 jaar, is veroordeeld tot 80 uur werkstraf voor onder meer heling en het profiteren van de opbrengst van de oplichting. De 49 benadeelde mensen krijgen een schadevergoeding.
    In februari werden drie mannen veroordeeld tot bijna twee jaar cel na oplichting via Marktplaats. In juni werd ook al een Nederlandse vrouw veroordeeld voor grootschalige oplichting van diverse webwinkels. De vrouw gebruikte tientallen accounts en valse identiteiten om grote bedrijven negen maanden lang voor de gek te houden.

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.274
    6.802
    113
    Ha mooi...

3. Lady7

Lady7 Niet meer actief

Ja, ik lees op ZP zovaak berichten over oplichting via marktplaats :)
    Alberto Stegeman heeft er laatst ook een hoop ontmaskert!

4. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Mooi zo, hopelijk leert ze ervan. En ik vind dat ze al haar 'slachtoffers' terug moet betalen.

5. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Zo dat is mooi, eindelijk een signaal dat wat voor een misdaad ook, niet loont.

6. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Goedzo. Moeten ze voor elke oplichting gaan doen, lekker opgeruimd.

7. Smnee

Smnee Niet meer actief

Laat ze dat maar bij elke marktplaats oplichter doen. Misschien dat het dan eens ophoud. Laat dr maar lekker zitten daar.

8. Mammie Patricia

Mammie Patricia Fanatiek lid

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Goed werk!

9. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Goed dat daar ook iets mee gedaan wordt! Zo irritant die oplichting via marktplaats; jammer dat 't niet meer echt kan.

10. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    Jammer dat het niet meer echt kan? (Ik snap niet wat je bedoeld ;).. Of ben ik nu blond?)

Ontopic.. Gelukkig! Hopelijk houdt het nu op.. Of in ieder geval een stuk minder..

Vieze aso's die dat doen.. Ik vind ook dat ze naast haar straf ook iedere cent terug moet betalen!

Deel Deze Pagina