Britse moeders krijgen geld voor borstvoeding | nu.nl/buitenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl Ben benieuwd of dit a.s. moeders stimuleert om borstvoeding te gaan geven.
Belachelijk ! Ik zou zeggen, beloon de fv mama's ook voor het vele geld wat ze aan de voedingsindustrie uitgeven.
tja je ziet het idd met meer dingen. Maar als 200 euro mensen over de streep trekt...Sorry maar 200 euro? Dat stelt toch geen ruk voor? Als dat het enige is waar je het voor doet ben je voor mij gewoon een geld wolf. Borstvoeding geven doe je voor je kindje, niet voor je portemonnee. Belachelijk
Je zou er wel gelijk een mooie kolf voor kunnen kopen. (En bewaarbekers, en een koeltas, en zoogcompressen, enz.) Borstvoeding is toch niet zo goedkoop als het lijkt.
Je moet bv alleen geven als je dit wilt en niet omdat je er geld voor krijgt. Bv. is niet goedkoper dan kunstvoedi g is mijn ervaring ( kolf, speciale flesjes, opbergzakjes en bakjes, etc) maar wel gezonder. Bv. kost veel tijd en energie de eerste dagen en als je niet 100% achter bv. staat zal dit alleen frustratie opleveren. Enige voordeel is dat het de mensen die willen stoppen voor de 6 mnd en dus al bv geven gestimuleerd worden langer te geven. Heb zelf 2 kinderen bv gegeven waarvan dochter 6 mnd. Zoontje 3 mnd maat wel fulltime kolven en dan geven Inc de nachten
Even wat achtergrond info wat de zaken wellicht even in een ander daglicht stelt: In meerdere regio's in de UK krijgen laagverdienende (want daar is deze actie vooral op gericht) moeders al sinds jaar en dag bonnen voor voeding en ook babyvoeding, waardoor borstvoeding geven financieel volledig oninteressant voor ze werd. Door die bv-belining te geven, nou ja rechttrekken is niet het juiste woord want het gaat niet om enorme bedragen. Voor de overheid is het overigens een heel simpel rekensommetje. Kindjes die borstvoeding hebben gekregen, kosten in de toekomst minder geld qua gezondheidszorg. Dat is verder geen waardeoordeel over wel of niet borstvoeding geven, het is een simpel cijfers-verhaal. Dus daar is het de overheid uiteindelijk om te doen. Nu een beloning geven, daar later op "terugverdienen". In de UK zijn de bv-cijfers in sommige delen van het land echt schrikbarend laag.
ook met deze 'achtergrondinformatie' vind ik het alsnog erg. Ik vind dat de overheden tegenwoordig veel te veel betuttelen en bemoeien met dingen waar ze zich niet mee moeten bemoeien.
Oke, dus dan mogen er volgens jou dus ook geen bonnen voor kunstvoeding meer gegeven worden? En realiseer je ook dat als er minder mensen gebruik maken van de gezondheidszorg, je daar zelf ook de vruchten van plukt! Dus sorry, maar het is wel erg kort door de bocht om zo te denken
Nou nee. Wat ik schrijf wat betreft de gezondheidszorg,dat zijn feiten.Geen mening. Als je een mening hebt,onderbouw die dan ook. Je bent tegen bemoeienis. En je vind de beloning voor bv belachelijk. Dus daarom mijn vraag, dan ook geen bonnen voor kv? Want dat is dan toch ook overheidsbemoeienis?
Tnx! Zo'n artikel op nu.nl is absoluut niet volledig. Mensen krijgen hierdoor een eenzijdig verhaal te lezen. Maar ja dat geeft dan weer heftige discussies en daar is het ze natuurlijk om te doen.
Niet per se. Je hebt minimaal twee bh's nodig die vaak duurder zijn. Daarnaast is een kolf ook wel bijna altijd noodzakelijk, heb je ook gewoon flesjes en spenen nodig. Dan ben je echt al door je 200 euro heen.