Twintig miljoen voor meer kraamhulpen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Wilma, 24 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Twintig miljoen voor meer kraamhulpen

Een eenmalige investering van twintig miljoen euro moet het tekort aan kraamverzorgenden wegwerken. Dat maakte minister van Volksgezondheid Ab Klink (CDA) woensdag bekend.

Aanbieders van kraamzorg en zorgverzekeraars hebben samen een actieplan opgesteld, dat ertoe moet leiden dat voor de zomer van volgend jaar het tekort grotendeels is verdwenen. Het plan bestaat onder meer uit het versneld opleiden van kraamverzorgenden, zorgen dat meer mensen zich scholen tot vroedvrouw en het verbeteren van het imago van het beroep.

Volgens de minister zijn er momenteel 540 moeilijk vervulbare vacatures op het totaal van negenduizend werkzame kraamverzorgenden.

fok.nl

----------------------

Werd beetje heel erg tijd!
    Maareuh...ik denk dat er wel meer voor nodig is als alleen versneld opleiden en "imago verbetering"
    Ligt er een beetje aan hoe ze dat imago gaan verbeteren.
    Heb het er gister toevallig nog met die van mij over gehad. Wat n nietig inkomentje zeg... En dan had zij nog geluk om vaste uren te hebben.
    40% extra op zondag.... 8 dagen werken 3 dagen vrij (en zon en feestdagen ga je dus gewoon door)
    En als je geen vast contract hebt dan krijg je doorgaans n jaar contract met onbepaalde uren. Betekent dus dat je elk jaar kans loopt buiten gezet te worden naast t feit dat je nooit weet hoeveel uren je kan/mag draaien en dus hoeveel inkomen je hebt. Ook lekker je leventje opbouwen met zoiets :(

2. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    wilde deze opleiding gaan doen. Ook versneld. Lijkt me hartstikke leuk beroep. Maar MENNNNNN wat moet je daar veel voor opgeven. Nee vind het niet gek dat er een tekort aan is.

3. valhalla

valhalla Niet meer actief

Dat was hier ook zo maf. De kraamhulp vond het super: lekker je eigen tijden kunnen indelen, de afwisseling enzovoort.

De stagiaire wilde iets anders gaan doen omdat het kraamzorgburo geen fatsoenlijk aantal uren kon garanderen voor terwijl dat wel fijn is als je tegenwoordig bijv. op jezelf wilt gaan wonen.

Natuurlijk heb je geen garantie op hoeveel kinderen er geboren worden, maar je kan er wel geld in blijven pleuren, als je geen inkomen kan garanderen zullen er weinig mensen happig op zijn, of je het moet echt je droom zijn.... denk ik

4. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ja dat lijkt me ook. Stel dat je een gezin hebt, dan kun je nooit afhankelijk zijn van dat inkomen omdat je geen zekerheid hebt.

Je eigen tijd indelen, daar is wel iets voor te zeggen vind ik. Vooral als je zelf een gezin hebt.

Maargoed de zorg betaalt niet goed. Das gewoon een feit. Althans: als je veel geld wilt verdienen moet je niet in de sector zorg gaan kijken. En typisch is dan weer dat er vooral veel vrouwen in de zorg werken he....

Deel Deze Pagina