Tips om lekker te poepen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Divabieb, 8 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Divabieb

Divabieb Actief lid

24 apr 2012
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu30 weken zwanger en ontlasten is al die tijd heel pijnlijk, moeilijk en komt weinig voor. Nou heeft iedereen wel iets erop te zeggen zoals;

- veel bewegen
    - veel drinken
    - bruin brood en volkoren producten.

Bij mij helpt het helaas niet.

Ben benieuwd of jullie nog ideeën hebben?

2. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Bij de dokter om een receptje vragen voor movicolon... Dat is het enige wat bij mij goed werkt.
    Mocht je liever geen medicijnen willen kan je het volgende nog proberen...roosvicee laxo drinken, gedroogde pruimen, lijnzaad, kiwi's op nuchtere maag met een glas lauw water, eetlepel olijfolie 'eten'....

3. Tamireya

Tamireya Actief lid

25 mei 2012
    492
    0
    0
    Ik heb sinds een paar weken ook af en toe een moeilijke stoelgang.
    Laatste week zo erg dat ik ook niet meer wist wat ik moest doen toen ik opeens bedacht dat ik ergens gelezen had een glas lauwarm water te drinken.

Ik heb dat toen probeert en moest geen 5 minuten later weer naar de wc waar het toen eindelijk goed naar buiten kwam.

Misschien dat eens proberen en anders even naar de arts stappen en naar een recept vragen idd.

4. Divabieb

Divabieb Actief lid

24 apr 2012
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lauw water ga ik zeker proberen! Ik ben idd geen voorstander van medicijn gebruik maa als dit no langer aanhoud moet ik mijn principes maar even aan de kant zetten.

5. Chaii

Chaii Niet meer actief

- yakult
    - ontbijtkoek
    - roosvicee laxo
    - verse fruitsappen
    - beschuit eten ipv brood
    - extra veel drinken
    - kopje koffie afentoe

6. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Gewoon lactulose halen bij je huisarts of drogist, zelfs baby's mogen dit hebben dus is echt geen heftig middel maarz orgt wel dat je fatsoenlijk naar de wc kan. Ik heb in het begin last van verstopping gehad en nmoet nu aan het ijzer wegens bloedarmoede en dan verstop je ook heel erg van...lang leve lactulose

7. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Ik slik vooral veel magnesium pillen. Eigenlijk eerst tegen harde buiken, maar helpt echt voor m'n ontlasting.
    Helpt overigens ook tegen kuitkramp.

8. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Een paar gedroogde pruimen eten.

9. soura

soura Bekend lid

16 mei 2011
    623
    0
    16
    kiwi op nuchtere maag. Dat was voor mij in het begin de enige oplossing

10. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Lijnzaad olie. Zo een lepel nemen of door de yoghurt.

11. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Noten, liefst de ongebrande.

12. Koon

Koon Niet meer actief

Een sinaasappel op nuchtere maag. Heeft mij ooit eens goed geholpen toen ik een jetlag had en mijn hele lijf uit het ritme was. Ik zat binnen 10 minuten op de wc.

13. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    De tijd nemen op het toilet. Liefst met de voeten op een verhoging (tip kreeg ik van de haptonoom)

14. Koon

Koon Niet meer actief

Klopt wel.
    Hoe wij poepen is ook niet de meest goede manier. Op je hurken is het meest 'natuurlijk' haha ;)

Succes!

15. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Een lekkere bigmac van de Macdonalds :p gegarandeerd succes hier haha

16. mamaLin1985

7 nov 2012
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    gebruik je olie?

probeer je vlees eens te bakken in olijfolie/zonnebloemolie
    olie werkt nl ook laxerend en is gezonder dan bak en braad boters...

17. Sprokkel77

Sprokkel77 Actief lid

17 mei 2011
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iedere dag een paar gedroogde pruimen werkt hier fantastisch. Helpt bij mij ook als ik zoete trek heb. ;) Twee kiwi's op de nuchtere maag werkt ook goed. Lijnzaad werkt ook goed, maar zelf vind ik het niet zo lekker en je moet er goed bij opletten dat je voldoende drinkt.

18. smurfin29

smurfin29 Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.071
    0
    0
    Leiden
    hier ook voor de zwangerschap al problemen met darmen.

meer vezels zorgt voor nog meer darmproblemen bij mij dus bruinbrood etc helpt bij mij ook niet.

ook in zwangerschap al van alles geprobeerd. meer drinken, meer vezels, pruimen, zelfs kiwi's en die lust ik niet eens maar ja wilde er van af

ik gebruik nu 2 x per dag movicol. had eerst eigen merk van apotheek maar moest daar steeds van spugen want die citroensmaak is echt vies.

heb nu officiele movicol zonder smaak en meng deze met limonade en als je het elke dag trouw gebruikt werkt het echt.
    of je het echt medicijn kan noemen geen idee. het zorgt er niet voor dat je darmen samentrekken maar zorgt dat er meer water aan je ontlasting word toegevoegd dus niet schadelijk voor de baby

19. Sopann

Sopann Niet meer actief

Lauw water op de nuchtere maag werkt bij mij het beste.

Pruimen en alle andere middelen word ik winderig en stinkerig van, maar helpt niet voor de ontlasting.

20. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Al deze dingen die hierbovern genoemd worden, afwisselen! Dus iedere ochtend iets ander nemen op nuchtere maag.

- kiwi
    - sinasappel
    - lauw water
    - peperkoek
    - pruimen

Qua movicolon/lactulose, werkt prima, maar hierbij moet je wel opletten dat je darmen niet lui gaan worden..

Deel Deze Pagina