Na het lezen van de listeria bacterie topic ben ik best geschrokken! Daarom hier ook even een vraag Gisteren hebben wij chinees gehaald, wat over is hebben we weer afgedekt en in de koelkast gedaan.. Kan ik dat nou gewoon weer opwarmen in de magnetron en op eten? Of kan daar ook een bacterie inzitten nu? Misschien een stomme vraag, maar vraag het toch!
Oke bedankt! Ja je weet het maar nooit natuurlijk, tegenwoordig mag je bijna niks meer tijdens zwangerschap. En bacteries kunnen overal in komen..
Ja, dan kun je net zo goed op water en brood gaan leven...Alhoewel brood ook kan beschimmelen en water een bacterie kan bevatten waar je de veteranenziekte van kunt krijgen. Wat ik wil zeggen is, natuurlijk moet je opletten op wat je eet, maar desondanks kun je van veel eten ook nog gewoon genieten hoor. Wij eten altijd twee dagen Chinees. De ene dag halen we het op en daarna gaat het de koelkast in. Daarna wordt het weer goed verhit in de magnetron. Eet smakelijk!
Zorgen dat het goed verhit is, dus even roeren of omscheppen en als alles door en door goed opgewarmd is, hoef je je echt geen zorgen te maken. Van de week ook lekker toko opgewarmd, jum. Ik let echt enorm op met eten maar als het boven de 70 graden komt dan overleeft die bacterie het echt niet. Eet smakelijk .
Het lijkt me sowieso sterk dat de listeria er in een dag ineens in komt, zeker als je het goed afgesloten bewaart. Verder sterft de bacterie bij een goede verhitting. Toevallig gaan wij vanavond ook ons restje Chinees opeten. Lekker van genieten hoor.