Hartje niet vinden met doppler.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Cindy31, 5 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindy31

Cindy31 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.373
    0
    36
    Verkoopster.
    Landgraaf
    Hallo,

Gisteren moest ik op controle bij de gyn.
    Tot mijn grote verbazing vonden ze het hartje niet met de doppler! :confused:
    Er is toen een echo gemaakt, en daar was onze frummel.
    Was flink gegroeid en was erg beweeglijk, en het hartje klopte mooi.

Vind het alleen jammer dat ik het hartje niet gehoord heb, voel de beeb ook nog niet echt, soms wat kriebeltjes.
    Ik heb de placenta aan de voorkant liggen.

Nu is mijn vraag, hebben dit meer vrouwen gehad, met bijna 17 weken?

Groetjes Cindy

2. Angelina

Angelina Niet meer actief

Ja ik. Toen ik zwanger was van Yvar.

Ook bij mij konden ze met de doppler het hartje niet vinden rond de 17 weken. De VK heeft toen een echo gemaakt, en alles was goed.

3. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    hebben ze jouw tijdens de echo het hartje dan niet laten horen? hebben ze bij iedere echo van mij gedaan

4. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Misschien omdat je placenta voor ligt?

5. butterflymom

butterflymom Actief lid

19 apr 2007
    145
    0
    0
    vrachtwagenchauffeusse
    Putten
    ik heb dat bij deze zwangerschap ook meegemaakt de gyn kon met doppler ook tot 24 weken het hafrtje niet te horen krijgen op welk manier dan ook.. maar ik voelde de kleine wel regelmatig dus was er gerust op dat het wel goed zat... en ik krijg zowiezo elke controle een echo dus dat scheelt ook alweer..

hopelijk de volgende keer wel het hartje!

liefss

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij een inwendige echo kan je eigenlijk altijd het hartje wel horen, maar ik neem aan dat ze met bijna 17 weken wel een uitwendige echo heeft gehad en dan kan het volgens mij niet. En het zou ook niet lukken, want dan zou het met de doppler ook moeten lukken.

Ik heb mijn placenta ook aan de voorkant, het is nooit een probleem geweest het hartje te horen (vanaf 16 weken). Ik voelde de baby pas vanaf 19 weken, dus het is echt niet gek dat je het nog niet (goed) voelt. Ik had ook pas verwacht met 22 weken ofzo iets te voelen, gelukkig was het iets eerder!

groetjes,
    Snoopy

7. Cindy31

Cindy31 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.373
    0
    36
    Verkoopster.
    Landgraaf
    Ik heb vandaag een angelsound aangeschaft.
    En ik hoorde daar net het hartje, na lang zoeken! :)

Dus we zijn weer even opgelucht,

Bedankt voor de reacties.

Groetjes Cindy

8. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    De echoscopiste waar ik donderdag was vertelde mij dat het ook ligt aan hoe de placenta ligt.
    Mijn placenta ligt aan de rug kant, dus zei ze zou ik als het goed is de kleine wat eerder voelen bewegen.
    Bij een uitwendige echo ligt het eraan of ze het hartje kunnen laten luisteren denk ik.
    Mijn 1e echo zag je het hartje kloppen maar heeft ze niet laten horen.
    bij de 2e ergens anders heeft ze het kloppende hartje laten zien daar kon ze ook op inzoomen en toen liet ze het horen!

Denk dat je jezelf niet gek moet maken, zolang je de baby voelt!

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik heb dit dus gehad met ruim 17 wk en ze konden geen hartje vinden terwijl ik die met 10 en 14 wk wel had gehoort. voor de zwangerschap van alicia had ik al een miskraam gehad en het hartje was toen gestopt met bijna 11 wk en de moet zakte bij mijn al in de schoene. mijn verloskundige had heen echo apparaat dus ik moet naar het zk en rekening houden met het ergste. daar moest ik nog is 30 min wachten en ik had al besloten dat ik nu geen curetage wilde etc en zag een heel horror senario voor ogen. toen ze dan eindelijk kwamen en de echo maakte lag alicia gewoon helemaal onder in me buik lief te slapen en het hartje klopte uitstekend. ik kon het gewoon niet geloven dat ze er nog was en het heeft echt wel even geduurt voor ik kon beseffe dat ik toch echt moeder ging worden en alles dus oke was.

mijn plasenta lag trouwens aan de achterkant en ik voelde haar met 16 wk al heel goed. po het moment dat ze geen hartje hoorde lag ze te alpen en drm voelde ik haar niet

Deel Deze Pagina