Mijn schoonpapa kwam net even op visite en nam dus Barkley's mee Kaneel smaak! Ik heb maar 1 gehad maar dacht erna Ohh crap mag ik dat wel hebben? Dus lieve meiden kunnen jullie het me vertellen wel of niet?
Kaneel moet je proberen zo min mogelijk te eten, maar een klein beetje kan geen kwaad hoor! Kaneel zit overigens ook in stroopwafels, speculaas, pepernoten en appeltaart en appelflappen.
Kaneel verlaagt je bloeddruk. Als je zwanger bent dan is je bloeddruk meestal sowieso al wat lager dan normaal, dus als je er ook nog eens veel kaneel bij eet, dan kun je wel eens slap worden of flauw vallen. Je kunt het gewoon gebruiken om je appeltaart mee op smaak te brengen hoor, en dat ene snoepje kan ook geen kwaad. Maar probeer al te grote hoeveelheden te vermijden.
Kaneel mag je wel gewoon eten hoor tijdens de zwangerschap. Voedingcentrum zegt er ook niks over en het schijnt dat als het kwaad kan het alleen schadelijk zou zijn bij kilo's kaneel. Dit vond ik nog op een site: Coumarine heeft dezelfde molecuulstructuur als vitamine K, en zou daarom de werking daarvan kunnen beïnvloeden. Daarnaast zijn er indicaties dat het nadelig effect heeft op het skelet en lichte neurologische afwijkingen kan veroorzaken. Het schadelijke effect is nooit onderzocht, laat staan bewezen. Coumarine zit dus in kaneel. Wat Belle zegt heb ik ook nog nooit gehoord, dat het invloed zou hebben op je bloeddruk, alleen maar het bovenstaande. Maar om nu af te gaan op vage aanwijzingen die nooit onderzocht zijn? Nee, ik zou het daarom niet laten staan, dan kun je alles wel laten staan.
Inderdaad, dat van die bloeddruk heb ik ook nog nooit gehoord? Ben overigens wel benieuwd? Je krijgt er echt helemaal niets van, of je moet het met kilo's tegelijk naar binnen gooien maar dan is niets goed. Je kan gewoon lekker een bakje kaneelthee nemen, ontbijtkoek eten, kaneelsnoepjes eten en nog veel meer. Ben ook gek op kruidkoek, vorige zwangerschap ook lekker gegeten en nog een gezond kind gekregen ook! Ben het helemaal met pinkpuma eens, het effect is nog nooit onderzocht, laat staan bewezen en alle verhalen zijn alleen gebaseerd op vage vermoedens en veronderstellingen (en een boel paniekverhalen dat je het niet te veel mag eten... welke betrouwbare / officiële bron zegt dat?)
je mag het alleen niet medicinaal gebruiken, wel gewoon als het in je eten zit. je hoeft dus nergens op te letten!!!
Ohh gelukkig daar hoopte ik al op Yum Yum! Even die 3 die over zijn nog even opeten Hubbie heeft de rest gegeten met de zin: Ohh het is zielig als jij het ziet liggen en het niet mag hebben ik eet het wel op haha
hahahahahahahh! Natuurlijk mag je dat gewoon hebben. Je mag bijna alles gewoon eten. Zolang je niet 5 pakken Cannelly's achter elkaar naar binnen schuift kan je gewoon lekker kaneel eten. Relax en lekker genieten. Je bent zwanger, niet ziek