Heeft er iemand ervaring met het fenomeen Kangoeroewoning? Zelf is dit iets wat al een tijdje in mijn hoofd rondspookt. Er zijn natuurlijk nadelen, maar de voordelen lijken mij groter. Ik begrijp dat dit een heel persoonlijke keuze is, maar ben benieuwd wie er ervaringen heeft met deze manier van wonen of misschien iemand kent die zo woont. Alvast bedankt!
Een vriendin van mij woont zo. Haar schoonvader woont beneden, eigen badkamer, slaapkamer, keuken en tuintje. Zelfs zijn eigen deurbel. Als je door de voordeur gaat heb je zijn ingang en daarnaast een trap. Dan kom je bij haar woning. Grote living met balkon en etage daarboven slaapkamers met dakterras. Zo is zij altijd in de buurt van haar schoonvader met beide hun eigen privacy
Ja wij doen het momenteel ook wij wonen in het oude huis van oma en me ouders wonen er naast. Wij hebben nu zelf een andere woning gekocht en dan komt mijn broer hierin.
En hoe bevalt het mama van 2? Geen bewuste keuze geweest, aangezien jullie een ander huis hebben gekocht?
ja heel erg wij hebben laatst bij een huis gekeken die ook zo was in gedeeld. alleen wij zouden 1 muur doorbreken en alles in 1 woning betrekken
In Canada is dit ook heel normaal. De oma van mijn man woonde in de basement en haar dochter met haar gezin boven. Maar goed, daar zijn de afstanden ook veel groter dan hier. We hebben het daar wel eens over gehad, of wij dat hier zouden doen. Maar mijn man ziet dat sowieso met zijn ouders niet zitten. Ik had het met mijn moeder nog wel gedaan, maar die is al overleden en mijn vader? misschien.
Eerste keer dat ik hiervan hoor! Maar kennelijk doen mijn schoonouders en zwager dit dan ook zo, want mijn schoonouders wonen beneden en mijn zwager en zijn vrouw + zoon boven. 2 huizen boven elkaar dus... Ook gewoon een aparte deurbel enzo.
Yep wij hebben een kangaroewoning. Maar we zijn aan het bouwen (naast deze woning), een huis echt voor ons eigen gezin, goddank! Heb hele lieve so, maar je privacy is aan gort!
Dus jullie blijven wel bij elkaar wonen, maar dan 2 aparte huizen begrijp ik? Een twee onder 1 kap ofzo zou ideaal zijn denk ik. Privacy is ook een ding waar ik mee zit, maar wat zijn in jullie ogen de voordelen?
het is heel leuk wonen naast mijn ouders maar het is buitenaf en we hebben nu 2 kleintjes en ik wil niet gebonden aan de auto zijn dus vandaar anders huis gekocht en mijn broer had al eerder aan gegeven dat hij dan wel in het huis zou willen. Nu met oppas is het ideaal als de kleintjes op bed liggen kunnen we zo babyfoon afgeven en privacy ja dat heb je wel wat minde rmaar kun je natuurlijk goede afspraken over maken
Wij gaan het over een paar jaar doen. Het nieuwe huis voor mijn ouders wordt aangebouwd aan het huidige huis. Wij betrekken dan het huidige huis van mijn ouders. Maar het moet aan elkaar vastzitten volgens de regels. Dat doen we dan waarschijnlijk via de carport. Of met een tussendeur (is verplicht geloof ik), die we niet gaan gebruiken. We gaan de tuin echt verdelen met een schutting er tussen. Ieder een eigen voordeur etc. Dus we zijn dan eigenlijk buren, maar toch is het 1 woning. Wij vinden het een heel mooi huis dat we heel graag willen kopen, een groot vrijstaand huis met grote tuin op een mooie plek, dat we anders nooit zouden kunnen kopen. En we vinden het een fijn idee dat als mijn ouders hulpbehoevend zijn straks, dat we in de buurt zijn. Gemeente doet er overigens wel moeilijk over.
Nee wij hebben dus 1 huis met 2 aparte ingangen. Zij zitten in het kleinere gedeelte benedenshuis. Wij het grote gedeelte en de bovenverdieping. Het enige wat tussen ons in zit is een deur. Als we buiten zitten met mooi weer kijken we bij elkaar op het terras en horen en zien we elkaar, dus geen scheiding zoals bij een rijtjeswoning het geval is. Aangezien we een tweeling hebben gaan ze graag naar opa en oma toe, daardoor heb je helemaal geen privacy meer! Enige voordeel: soms de tweeling daar droppen als we ff weg moeten. Meer voordelen zijn er echt niet. Het zijn onwijs lieve mensen maar ik hecht veel waarde aan mijn privacy! Voor mij, nooit meer echt nooit!
Zoiets zit ik dus ook aan te denken. Echt twee gescheiden woningen, maar wel naast elkaar. Ik zou dit dan willen doen met mijn schoonouders, aangezien mijn ouders heel erg zelfstandig en op zichzelf zijn en ook veel in hun huisje in Duitsland zitten. Alleen privacy is wel een dingetje waar ik nog even goed over moet nadenken