soepoog

Discussion in 'Verzorging' started by silly88, Oct 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. silly88

silly88 Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,429
    0
    0
    die kleine heeft sinds ie 1 week oud is aan 1 kant een soepoog. van de verloskundige mag ik het 1 x per dag schoonmaken en voor de rest niet omdat je het anders stimuleert en dus erger maakt. vind het wel heel moeilijk want wil het het liefst gewoon elke keer weg halen als ie naar me zit te kijken met allemaal draden voor zijn oog :) dacht van de week dat het over was maar wat bl;ijkt nu.. ik keek op zn mouw en daar zat het hoor, helemaal opgedroogt. elke dag zit het nu op zijn mouw.
    maar goed het is nu nog steeds niet over. ze zei een druppel borstmelk in zn oog :( lijkt me een beetje vreemd..
    iemand er ervaring mee of nog andere tips hiervoor?

groetjes

2. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Jaime had dat toen ook. dat van die druppel bv kan ik mij idd herinneren. Ik maakte het altijd een paar keer per dag schoon met een watje met gekookt water. Volgens mij hebben die kleintjes het best vaak. Voorals als ze in zkh zijn geboren dacht ik.

3. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

Hier ook 2 dames die het hebben gehad, met water schoonmaken hielp niet en na verloop van tijd naar de ha gegaan voor zalf en toen verdween het heel snel

4. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Druppel bv helpt goed hoor! Moet je eens vragen in het onderdeel 'borstvoeding', daar zullen vast veel positieve ervaringen zijn!

5. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,422
    447
    83
    Limburg
    Hier ook een keer gehad en idd ook af en toe een druppeltje bv erin, werkte heel erg goed. Verder maakt ik het 2 keer per dag schoon met water en dan 1 a 2 keer een druppeltje bv erin. Na een dag of 3 was het zo goed als over.

6. silly88

silly88 Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,429
    0
    0
    oke nou dan ga ik het maar eens proberen want het is nog steeds niet weg :)

7. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Komt door de anti-bacteriele werking van de bv, net zoals om je eigen tepels heel te houden, insmeren met bv na elke voeding en op laten drogen.

Bij schoonmaken trouwens beter een gaasje gebruiken met gekookt water dacht ik, want steriel...

8. isje

isje Lid

Feb 22, 2009
    45
    0
    0
    Hier hielp een druppeltje bv ook goed. En ik maakte zijn oogje regelmatig schoon met afgekoeld gekookt water. (echt wel meerdere keren per dag anders zat het helemaal vast) Ook voorzichtig met je pink de ooghoek masseren helpt. Dit waren de tips die ik van de kraamhulp kreeg. Als niets helpt moet je gewoon wat druppels aan de huisarts vragen.

9. Daphne B

Daphne B Bekend lid

Feb 26, 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Ik wilde ook al de bv tip geven maar meerdere zijn me al voor haha.
    Hier werkte dat super! Voor mezelf ook trouwens.;)

10. 123miesje

123miesje Bekend lid

Dec 5, 2008
    872
    0
    0
    Ik gaf geen borstvoeding maar volgens de kraamverzorgster hielp dat heel goed.
    Ik heb het gedaan met watje met gekookt, afgekoeld water. En in veeg van buiten naar binnen dacht ik. In ieder geval dat watje maar voor 1 veeg gebruiken ivm. herbesmetting.

11. Bri

Bri Niet meer actief

En het gaat écht over hoor, na verloop van tijd. Ik weet dat het moeilijk is om dat soort dingetjes te laten zitten (kan het zelf ook niet laten om snotjes, oorsmeer en dat soort viezigheidjes weg te halen) maar als je één keer per dag een gaasje met uitgekookt water doet is dat wel genoeg.
    Druppel bv schijnt ook goed te zijn, en ik kan me dat wel voorstellen, maar zelf heb ik er geen werking van ondervonden; heb het wel geprobeerd maar had niet het idee dat het nu zo goed werkte.

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Die druppel BV heeft er voor gezorgd dat het bij onze jongste direct over ging :$
    Bij de oudste helaas niet, maar die is ook geopereerd aan verstopte traanbuisjes.

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Helaas niet altijd. Nathan is met 1.5 jaar geopereerd aan zijn verstopte traanbuisjes. Daar hebben we echt ALLES mee geprobeerd.
    Druppel BV in het oog, koud gekookt water, masseren, oogdruppels, anti biotica etc. etc.

Share This Page