Het is idd wrang, maar realistisch gezien ook wel te begrijpen toch? 5% is gewoon best heel veel. Ik snap best dat een bedrijf terughoudend is in zo'n geval. Evenals bij roken ed. Hoop dat je man schoon blijft en dat er toch een mogelijkheid is om een mooi huisje te kopen!
Ik heb twee keer kanker gehad en zojuist een huis gekocht. In eerste instantie probeerde de hypotheekadviseur mij een dure levensverzekering af te sluiten maar uiteindelijk hebben we nu een hypotheek zonder levensverzekering. Dit waarschijnlijk omdat we geen NHG hebben genomen en een deel met spaargeld en schenkingsgeld hebben kunnen betalen. Als je al een levensverzekering krijgt dan kan je er vanuit gaan dat hij meer dan 100 euro is. Maar is het niet een idee om een orientatiegesprek aan te vragen bij een bank of hypotheekadviseur die rekening houdt met de dure levensverzekering en kijkt voor welk budget jullie wel en huis kunnen kopen. Het rentepercentage bij banken is nu erg laag evenals in sommige regio's de huizenprijzen. Waardoor je best wel veel kunt kopen voor een niet al te hogen maandlasten.
Als iedereen zou accepteren dat alle premies 50% hoger waren kon iedereen verzekerd worden. Zo simpel is het. Er moet ergens betaald worden voor het risico dat 'hoog risico' mensen niet terug kunnen betalen. Want dat is een reel risico. En de verzekeringsmaatschappij moet dat risico kwijt. Ofwel door de mensen met een hoog risico veel meer te laten betalen ofwel door het solidariteitsbeginsel dus iedereen iets minder meer te laten betalen. Maar zo lang dat niet wettelijk verplicht wordt shopt iedereen voor de goedkoopste verzerking en moet het helaas betaald worden door de mensen met een hoger risico.
Wij hebben een huis gekocht, mn vriend zat toen nog midden in de malle molen, bep kuur, operatie. Wi konden wel een huis kopen maar geen levensverzekeringen krijgen, dit kon als hij 2 jaar schoon zou zijn. Wij hebben geld van familie geleend en daardoor konden we wel NHG krijgen. we zijn nu na 2jaar aan het proberen om wel een levensverzekering te kunnen afsluiten. Heel veel sterkte zit je man nu nog in de behandelingen?
Ik kan mijn vraag hier ook wel stellen denk ik. Ik heb 5 jaar geleden hodgkin gehad. Nu moeten we over 2 jaar de hypotheek oversluiten geldt dit dan ook dat je misschien geen levensverzekering krijgt? Of kijken ze er dan niet naar omdat je al een hypotheek hebt
Ons werd verteld dat als je 2jaar genezen bent je vaak wel een levensverzekering krijgt. Bij ons loopt alles weer dus ben benieuwd of we verzekerd kunnen worden
Ik heb ook een heftige vorm van reuma en daarnaast ook epilepsie. Geen probleem met de levensverzekering. Uit m'n hoofd afgesloten bij Florius en ik betaal ongeveer 7 euro per maand meer dan m'n gezonde echtgenoot. Het heeft veel tijd gekost, ze wilden steeds meer informatie hebben, dus op een gegeven moment ben ik zelf naar het AMC gereden om de info op te halen en daarna naar Florius om het af te leveren. Alles om het maar te bespoedigen. Ik vond het heel spannend en was als de dood dat ik geen levensverzekering kon krijgen. Omdat het zo lang duurde dacht ik op een gegeven moment dat het niets meer werd, maar uiteindelijk toch en voor een redelijke prijs. Mocht je hele specifieke dingen willen weten dan mag je altijd pb-en. Succes, het is al lastig zat dat je ziek bent (geweest).
je hebt al een hypotheek, maar nog geen levensverzekering? Wil je die nu ineens wel? Dan kan dat problemen geven. Als je nog steeds geen levensverzekering wil/nodig hebt, is er geen probleem. Helaas is het voor hodgkin minder positief heb ik begrepen- de kans op late effecten is door de behandeling aanwezig, vandaar ook dat je meestal levenslang onder controle blijft. En daarom zijn ze ook niet zo gemakkelijk weer bij die levensverzekering.
Ik heb zelf een bloedstollingsziekte en daarmee ook 'statistisch' een grotere kans dan anderen om vroegtijdig te overlijden. En ben ook bij een aantal maatschappijen geweigerd hierom. We betalen nu iets meer premie, maar hebben gelukkig wel een maatschappij kunnen vinden. (welke weet ik even niet meer, we zitten nog midden in de verhuizing).. Sterkte, het voelde voor mij erg oneerlijk en frustrerend, omdat je er zelf niets aan kunt doen.
hmm mijn man had teelbalkanker en staat wel streng onder controle hij had de agressieve vorm seminomen of non seminomen ik kan ze niet goed onderscheiden maar de kanker zelf is heel goed te behandelen en al helemaal hoe snel we erbij waren. toch maar eens meer info aanvragen dankjewel dames meer reacties zijn welkom
Mijn vriend had het zelfde en staat ook streng onder controle,. Gelukkig nu al bijna 2 jaar gezond. Wij waren er ook net op tijd bij.
Onze rentevaste periode van de hypotheek loopt binnenkort af. Mijn levenserzekering blijft gewoon doorlopen (loopt tot 2030 door). ze hadden nu wel weer brieven gestuurd met herziening etc, maar ik laat het mooi zo voor wat het is voor 20 per maand. Nu met etiket kanker kan ik het ook wel vergeten bij een nieuwe verZekering. Dus we verhuizen de levensverzekering gewoon mee.
Mijn man heeft een harttransplantatie ondergaan. Tot onze grote verbazing geen problemen om een levensverzekering te krijgen.
Ik heb nu in de hypotheek levensverzekering zitten, maar krijg ik die over 2 jaar ook? edit: ik bedoelde eigenlijk de rentevaste periode of staat dat los van de levensverzekering