Vanavond gaat Natascha naar de Kloosterhoeve, een tehuis voor mensen met de ziekte van Huntington. wie gaat kijken?
Net gekeken. Pfff de tranen gingen hier weer. Wat een indrukwekkende emotionele verhalen. Wat een rot ziekte is Huntington toch. Leek ook een mooi verzorgingshuis. Deed heel warm aan. Even laten bezinken.. volgende aflevering zit ik weer voor de buis!
Heftig he?! Ik heb het van heel dichtbij meegemaakt, ben ook daar geweest. Zoveel leed door deze ziekte... Fijn dat er wat meer bekendheid aan is gegeven dmv dit programma nu!
Nog niet gekeken. Wist niet dat het weer kwam, bedankt voor de tip Van de week maar even afl. 1 kijken en de rest staat nu op opnemen Wel jammer dat Beau weg is
Ik heb het gekeken en wat een rotziekte is dit zeg. Hele families worden er grofweg gezegd door uitgeroeid man man. Wat lijkt het me ook prachtig om voor deze mensen te mogen zorgen.
Prachtige aflevering... prachtig huis ook, mooi dat zoiets bestaat. En wat is die ziekte afschuwelijk, het lijkt me zo erg om die ziekte te hebben en te weten dat je familieleden hetzelfde kunnen overkomen. Gelukkig zijn ze nu wel ver in het diagnose proces en hopelijk komt er ooit een medicijn die deze ziekte kan voorkomen/genezen.
Jee...tje!! Ik kende deze ziekte dus helemaal niet. Herinner me inderdaad dat iemand op het forum hierop getest zou gaan worden (of niet). Maar wat een verschrikkelijk heftige ziekte! Hele aflevering zitten huilen. Toch is de ziekte me nog niet helemaal duidelijk. Krijg je op den duur steeds mee uitvalsverschijnselen? Die ene vrouw kon niet praten, maar was volgens die vrouw wel helemaal bij? Dat is toch verschrikkelijk confronterend en vooral frustreren?! Je wilt dan dus iets zeggen, maar kan het niet (meer).. Oe en die broers.. jeetje.. is dat ook het toekomstbeeld voor de andere broer?
Het is een progressieve ziekte. Er worden steeds meer delen van je hersenen aangetast dus je krijgt inderdaad steeds keer uitvalsverschijnselen. Die ene vrouw en man zaten dus naar hun toekomstbeeld te kijken enorm heftig.
Klopt, het begint met kleine dingetjes en de meeste eindigen zoals die oude vrouw. Alleen dan vaak wel jonger nog. Ja, dir broers weten wat hun te wachten staat. Die jongere broer heeft het nog niet zolang, en dat zag je aan zn oudere broer, die had het al 2 jaar eerder. Maar ook die weet wat hem te wachten staat, want een van de ouders is hun voorgegaan. Onwijs triest! Het verdrietige is ook dat ze zelf zich alles heel goed beseffen, ook al lijkt het niet zo.
Het medicijn is er al. Alleen is er 4 miljoen nodig om het op de markt te krijgen. Daar zijn ze hard mee bezig dmv acties. Maar voor al deze mensen dus te laat, maar hopelijk wel optijd voor hun nageslacht.
Ik kijk nu de aflevering van volgende week (videoland) maar ik kom er niet zo lekker in omdat ze de beelden op een vervelende manier onherkenbaar hebben gemaakt.. Bijv vol inzoomen op een kindje dat onherkenbaar in beeld moet, waardoor je alleen maar waas op je tv ziet.