https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5013281/ouders-kinderen-navelstrengen-bloed-stamcellen-spoorloos Wij hebben de optie niet overwogen en me er dus ook niet in verdiept, maar ik kan me voorstellen dat als je hier bewust voor kiest en dus ook een redelijk bedrag voor betaald, het wel heel vervelend is dat er nu zo veel onduidelijk/onzekerheid over bestaat. Het klopt in ieder geval absoluut niet wat hier gebeurd. Hebben jullie stamcelopslag overwogen?
Wij hebben de stamcellen uit de navelstreng van onze jongste gedoneerd aan Sanquin. Ik hoop dat als iemand ze nodig heeft gehad, dat ze dan goed gebruikt zijn / worden. Dat voelde voor mij beter dan ze ergens opslaan en waarschijnlijk na een jaar of 20-25 ongebruikt weggooien. Al die tijd liggen die stamcellen dan opgeslagen buiten het bereik van mensen die echt ziek zijn, voor iemand die heel misschien ooit ziek wordt maar veel waarschijnlijker ook niet. Bij onze oudste hebben we donatie ook al overwogen, maar 'ons' ziekenhuis deed dat toen nog niet.
Wat mooi dat je dat gedaan hebt. Stamceldonatie was hier geen mogelijkheid en daarbij vond ik het lastig dat je dan moet kiezen tussen uit laten kloppen navelstreng en donatie dus weet ook niet wat ik gekozen had, had het wel gekund.
Nee, nooit over nagedacht ook. Het schijnt mij een te grote investering voor iets wat je hoogstwaarschijnlijk nooit nodig zult hebben
Mijn nichtje heeft dit wel gedaan,zij wilt later geen spijt krijgen dat ze niet van de mogelijkheid gebruik heeft gemaakt,mocht haar zoontje ooit ziek worden.