Hoewel ik nog ernstig twijfel aan een mogelijke derde (en manlief zo niet nog meer ) is dromen over de perfect naam altijd leuk. Ik zoek dus een leuke naam voor een jongen EN een meisje. En wat zoek ik? - de naam moet passen bij Kick en Pom - bij voorkeur één of maximaal twee lettergrepen - Graag een korte klinker (i, a, o, u, e, ij zoals in Kick en Pom) - bijvoorkeur niet i of o (die hebben we al ) vervolgnamen zouden waarschijnlijk zijn: Benjamin, Onno (en dan willekeurig in volgorde) Chloë, Pauline (ook in willekeurige volgorde) voorbeelden: Bas, Just, Lot
J: Lev Seb Zev Seth Mats Sepp Joep Joes Ward Tijn Noud Rins M: Wies Saar Jet Sien Pleun Juul Nan Lies Mint Suus Skout
Twan, Björn, Art, Brent, Brett, Mars, Glenn, Cas, Garth, Rhett, Jed, Kent, Kurt, Marv, Pax/Paz (betekent vrede/rust), Russ, Stan, Vlad Bess, Beth, Madge, Fern, Jess, Elle (op z'n Engels uitgesproken, 1 lettergreep), Nan, Gwen, Mel, Kay, Lux, Sam, Wren Moeilijker dan gedacht, heb er echt even goed over na moeten denken lol. Er zitten ook wat ongewonere namen bij, ik dacht ik schrijf ze gewoon op omdat je 2 kids ook vrij ongewone namen hebben. Misschien zit er iets bij wat je leuk vindt?
Alleen al vanwege de namen zeg ik: doen! 't Is misschien gek, maar ik word altijd heel vrolijk als ik de namen van jouw kinderen zie: Kick en Pom, een vrolijk stel! Dat kan alleen maar nóg mooier worden met een broertje of zusje erbij... Wat past daar nu bij? Kick, Pom en - Tijs - Puk of Puck (twee keer P, is misschien ook niet zo handig) - Jelle - Bella - Eef - Sep Fantaseer lekker verder...
Even reageren op alle genoemde namen (grote dank voor de input) Jur, aardig Mels, niet mijn ding Mats, Wilander... Lot, leuk Lev, niet mijn ding Seb, aardig Sev, niet mijn ding Seth, nee (ik wil niet hoeven uitleggen hoe je iets uitspreekt) Sepp, leuk maar wel met één P Joep, heel leuk Joes, niet mijn ding Ward, aardig Tijn, leuk maar te gewoontjes Noud, leuk Rins, uh? Wies, nee, te ouderwets denk ik Saar, zo heet mijn nichtje (geboren 2009) Jet, nee te ouderwets Sien, Sesamstraat! Pleun, leuk maar niet leuk genoeg Juul aardig maar je moet er ook oud mee worden Nan uh? Lies vriendinnetje heet zo Mint is een snoepje... Suus is voor mij een afkorting van Susanne Skout dat is toch iemand die zoekt naar talent (scout)? Cato, leuk maar komt erg veel voor in mijn omgeving Sis, zo noem ik mijn zus (we zijn tweetalig) Sam, leuk voor een jongen Lien zie ik als afkorting voor alle namen met -ien Mirre, mwoah Jen, vind ik geen naam Nien, vind ik ook geen naam Jip, leuk! Wes, zie ik als afkorting van Wesley Pip is de naam van een overleden vriendinnetje Bim vind ik geen naam Linn leuk maar niet leuk genoeg Twan, niet mijn ding Björn niet simpel genoeg Art leuk maar niet leuk genoeg Brent heel leuk maar dichtbij in de familie Mars, snickers... Glenn, geen Engelse namen Cas, leuk Rhett, geen Engelse namen Jed, geen Engelse namen Kent, is voor mij een county en geen naam Kurt, aardig Marv, vind ik geen naam Pax, absoluut geen namen met een X Russ, geen Engelse namen Stan, neefje (2007) heet zo Vlad, afkorting van Vladimir en nee... Bess, afkorting van Elisabeth en zo heet mijn s-mama Beth, afkorting van Elisabeth Madge, geen Engelse namen Jess, niet mijn smaak Elle, erg leuk maar ook weer een afkorting van Elisabeth Gwen, geen Engelse namen Mel, niet mijn smaak Kay, leuk maar liever geen Y Wren, vind ik geen naam Djim, absoluut niet (geen DJ als het eigenlijk J moet zijn) Jelle, leuk maar niet leuk genoeg Bella, Twilight. Niet mijn smaak Eef, leuk Raf, zo heet de buurman! Puck, erg leuk (maar de combinatie met Kick ... ook CK????) Liv, niet mijn smaak Wow, wat ontzettend moeilijk he? Ik kom nog tegen: Just en Roef.. wat vinden jullie daarvan?
Mex Jazz Kes Pleun Luz Lis Fem Jip Mels Dex Zep/Zeb Zev Sep Xem Fer Yann Jur Puck vind ik ook heel goed passen!
En nu ik jouw laatste reactie lees (toen was ik al aan het typen ), Puck zou je ook als Puk kunnen schrijven? Alleen heb je natuurlijk wel Puk & Uk / Puk & Ko...maar of dat zo erg is?
@Niekekris.. dank je wel!!! Mex... geen namen met een X Jazz ... ik ben meer van de klassieke muziek Kes.... tja.. dat vind ik eigenlijk wel wat.. Die onthoud ik!!! Luz... nee, niet mijn ding Lis, Elisabeth weer Fem, niet mijn smaak Dex... geen namen met een X Xem .... X Fer... niet mooi Yann... liever geen namen met een Y (en zeker geen dubbel N) Andere namen al op gereageerd. Kes vind ik echt leuk! @Bri.. leuke reactie trouwens!! erg lief. Puk.. Kick, Pom en Puk.. nee, die dubbel P vind ik toch niet helemaal je van het ...