Kans dat dit buitenbaarmoederlijk is?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Flora85, 2 dec 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flora85

    Flora85 Fanatiek lid

    18 apr 2023
    1.721
    1.150
    113
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    Ik postte gezellig in een uitgerekend-groepje, maar daar hoort dit niet thuis, dus hier even een apart topic.

    Ik zou vandaag 6 weken en 4 dagen zijn ongeveer. Al een week schommelen mn testen (was door blijven testen ivm 5 eerdere miskramen en gebruik utrogestan en wilde zien of t weer misging): ene moment van de dag erg donker (zgn knaltesten) waarbij de streep wel pas zo donker was na minuut of 3, andere moment lichter. Ook CB bleef hangen op 2-3 weken.

    Afgelopen donderdag vroege echo gehad en daar werd m’n vermoeden bevestigd: nagenoeg niets te zien. Verder dan een paar dagen is het niet gekomen.

    Maar, nu deed ik vandaag een testje in de hoop dat het hcg al aan t zakken was (dan wil je ineens dat t zakt en wil je bloed zien, ook cru, maar goed) en: er verschijnt echt onmiddellijk een diep donkerrode streep.

    Hcg dus toegenomen lijkt mij? Nu koester ik geen enkele hoop hoor, maar hoe groot is de kans dat dit wijst op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap denken jullie? Is t feit dat het echt nog stijgt een veeg teken?

    Ik heb na eierstoktumor nog maar 1 eierstok, dus daar ben ik zuinig op! Heb wel wat steken op de plek van mn overgebleven eierstok, maar dat heb ik wel vaker en lig niet dubbel ofzo … Als t bbz is, hoeveel haast is er dan geboden? Of kan ik rustig aan maandag arts bellen? Heb vrijdag 8/12 een controle in ziekenhuis staan, is dat gewoon vroeg genoeg?
     
  2. Momof3d5

    Momof3d5 Bekend lid

    13 feb 2023
    794
    746
    93
    Vrouw
    Mamma
    België
    Als je nog geen klachten hebt dan kun je wachten tot maandag met bellen en bespreken met de arts. Die zullen sowieso hcg willen prikken 2 a 3 keer.

    Bij mij werd na weken pijn en uiteindelijk bijna flauwvallen geconstateerd dat het een bbz was en ik niet overdreven had.
    Was al 7 weken, verkleefd met blindedarm en bloed in de buikholte...en ik ben er nog en heb daarna 3 kids gekregen.

    Dus je valt niet ineens morgen om maar als het een bbz is ben je er best snel bij en spaar je je eileider.

    Maar het lichaam kan het ook zelf opruimen als het ware , vandaar dat je hcg wordt geprikt.

    Maar de kans op een bbz is normaal kleiner dan dat je misschien wat minder ver bent denk ik...

    Succes ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt
     
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.742
    26.305
    113
    Vrouw
    Ja dat klinkt wel als een ZOL (zwangerschap op onbekende locatie) :(

    Je zou met dit termijn wel iets in de baarmoeder moeten zien. Met 5 weken kunnen ze bij een goede zwangerschap al de locatie bepalen

    Of je in gevaar bent nu, ze moeten bloedprikken en je daarmee opvolgen en echo's blijven doen. Ik zou maandag vragen voor bloedprikken en weer echo. Vrijdag vind ik te laat als ze op de echo een lege baarmoeder zagen.

    Bij mij was de echoscopiste en verloskundige veel te gemakkelijk. De gewone miskraam en mooie schone baarmoeder bleek een bbz op de eierstok te zijn.... ze hebben bij 2,5 week laat doorlopen met een inwendige bloeding en ze vonden doorverwijzen al helemaal niet nodig... Met 9 weken eindelijk geopereerd. Eierstok zit er nog gewoon :) en heb 2 kids nog gekregen
     
  4. Flora85

    Flora85 Fanatiek lid

    18 apr 2023
    1.721
    1.150
    113
    Vrouw
    Dankjewel voor je reactie! Ik zou dus inderdaad enorm graag mn eileider sparen, want als deze eruit gaat, heb ik niets meer.
    Wat stom dat ze jou zo lang hebben laten lopen met zoveel pijn zeg … Gelukkig is het goed afgelopen.
     
    Momof3d5 vindt dit leuk.
  5. Flora85

    Flora85 Fanatiek lid

    18 apr 2023
    1.721
    1.150
    113
    Vrouw
    Dankjewel voor je reactie! Erg duidelijk en compleet, heel fijn. Dan ga ik maandag bellen.

    Wat een nalatigheid bij jou zeg … Gelukkig kwam t uiteindelijk goed, maar neem aan dat je bij de volgende zwangerschappen een andere verloskundige in de arm hebt genomen?
     
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.742
    26.305
    113
    Vrouw
    Absoluut! Ik heb nog geprobeerd het gesprek met haar aan te gaan en ze zei alleen maar 'nou je voelde het goed aan' ipv het op zichzelf te betrekken... mens je had mijn dood kunnen veroorzaken :( een 'sorry. Ik heb het verkeerd ingeschat ' was wel op zn plek geweest...

    Je hebt natuurlijk ook kans dat het een gewone miskraam gaat worden en lichaam alsnog het afstoot maar laat je opvolgen. Bloedwaarden kunnen wel aangeven hoe groot het risico is op gevaar en dan kunnen ze kijken of je hcg stijgt of toch daalt.

    Sterkte. Onzekerheid sucks
     
  7. Flora85

    Flora85 Fanatiek lid

    18 apr 2023
    1.721
    1.150
    113
    Vrouw
    Irritant als mensen zo zijn he?! Dan kun je ze wel door elkaar schudden :eek:

    Ik ga maandag inderdaad even bellen en aangeven dat ik me zorgen maak. Het is al mijn 6e miskraam, waarvan 1 eerdere missed abortion & 7e zwangerschap, en dit is de eerste keer dat ik hier angst voor heb. Dus ben toch een beetje bang dat dat iets zegt …
     
  8. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.742
    26.305
    113
    Vrouw
    6e miskraam, jemig :( wat afschuwelijk!
     
  9. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    12.094
    12.523
    113
    Vrouw
    Hoe is het nu?
     
  10. Flora85

    Flora85 Fanatiek lid

    18 apr 2023
    1.721
    1.150
    113
    Vrouw
    Lief dat je dat nog vroeg! :) Het bleek inderdaad een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, ben donderdag geopereerd.
     
  11. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.742
    26.305
    113
    Vrouw
    He wat sh#t zeg! Goed dat je zelf al er zo alert op was. Beterschap!
     
    Flora85 vindt dit leuk.
  12. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    12.094
    12.523
    113
    Vrouw
    Beterschap en sterkte! Gelukkig was je zelf alert er op idd
     
    Flora85 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina