Bevallen in bad ?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door WenT, 28 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Beste verloskundige(n),

Ik heb alvast wat research gedaan naar verschillende manieren van bevallen en ik hoor hele wisselende dingen over bevallen in een bad.

Het lijkt me erg prettig, omdat de weeën schijnbaar wat beter op te vangen zijn en omdat je wat "gewiegd" wordt door het warme water, zodat je makkelijk andere houdingen kunt aannemen.

Ik hoor ook dat lang niet alle verloskundigen een dergelijke bevalling ondersteunen / willen uitvoeren.

Maar ik raak nogal in de war van alle verschillende berichten (van heel positief tot heel negatief door zowel mensen die het hebben ervaren, als door artsen en verloskundigen)...

Hebben jullie hier toevallig ervaring mee en evt. adviezen op tips voor ?

Bedankt alvast !

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

ik kan daar wel antwoord op geven maar mijn mening is 1 van de vele!
    Wat alle verloskundigen wel goed vinden is dat je je weeën opvangt in bad, dat kan inderdaad voor sommige vrouwen heel prettig zijn en verlichting geven. Voor het persen en de bevalling zelf hangt het per arts/verloskundige af of ze het aandurven en hoeveel ervaring ze ermee hebben. Vraag het gewoon aan jouw begeleider!

Mirjam

Deel Deze Pagina