kolven

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door MamaInSpee1979, 9 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaInSpee1979

MamaInSpee1979 Actief lid

7 apr 2011
    357
    0
    0
    Zuid Nederland
    Hallo,

Ik heb een aantal vragen over kolven;

Mijn zoontje is nu 5 weken oud. Het CB heeft aangegeven dat het nu mogelijk is om afgekolfde melk met de fles te geven want de borstvoeding verloopt prima. Ik weet dat het het beste is om in de ochtend wat te kolven. Hoeveel moet je kolven dan in de ochtend, tot je borsten leeg zijn??? Doe je dit dan direct na de ochtend voeding?

Verder vraag ik mij af wat te doen als je gekolfde melk met de fles geeft, bijvoorbeeld door mijn man als ik een avondje weg ben. Is het dan nodig om op de normale voedingstijden toch te kolven omdat de druk te hoog wordt of hoeft dit niet? Loop je dan niet het risico op het teruglopen van de productie als je niet voedt en niet kolft??? We willen de gekolfde melk echt alleen geven als ik even weg ben of door papa zodat hij ook op dat gebied met zijn zoon contact kan maken.

Ik hoor het graag, alvast bedankt!

2. MamaInSpee1979

MamaInSpee1979 Actief lid

7 apr 2011
    357
    0
    0
    Zuid Nederland
    Iemand ervaring en een antwoord???

3. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    Borstvoeding werkt op vraag en aanbod: dus als je weggaat kolf je inderdaad (hoeft niet precies op dezelfde tijd maar wel ongeveer zelfde frequentie)

Voorraad opbouwen nakolven na een voeding of tussen 2 voedingen in: je kolft dan inderdaad zolang de melk stroomt.

Deel Deze Pagina