cyclus na punctie / terugplaatsing ?!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door spannendetijden, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    lieve meiden,...
    ik ben al jaren actief hier opt forum en schrijf vooral mee bij de ivf/iui dames.
    maar nou zit ik me toch met een vraag en heb een nieuw onderwerp geopend in de hoop dat er meer meiden dit lezen en hun tips / ervaring / advies kunnen en willen delen.

normaal gesproken is mijn cyclus 31dagen en heel soms 37. tijdens de hele mmm is het wat ontregelt en soms ook netjes 28dagen!

ik heb in november mijn 2e punctie gehad voor ivf. ik had behoorlijk wat follikelen en 16 eitjes waarvan 14 bevrucht! ik heb erg last gehad tijdens en na mn punctie. tijdens vooral door het verplaatsen van de follikels, hierdoor werd het aanprikken lastig en koste dus enige moeite. na de punctie moest ik dagen bijkomen en zat ik tegen overstimulatie aan! gelukkig met volledig rust en veel drinken onderdrukt!
    netjes op dag 4 de terugplaatsing gehad al had ik mn twijfels of het goed was omdat ik nog zo'n last had (hier had ik bij punctie 1 totaal geen last van) maar wel gedaan natuurlijk!
    18dagen na punctie (op vrijdag) mocht ik bloed prikken. alleen die dinsdag ervoor (15dagen na punctie) begon er al licht bruine afscheiding te ontstaan. eerst hoopten we op innestelingsbloed maar al gauw nam het woensdags toe en donderdags was er geen twijfel meer mogelijk! duidelijk ongi. vrijdags bloedtest en uiteraard negatief! dus vrijdags ook gestopt met de utrogestan!
    ( tijdens mn eerste punctie werdt ik ook 15dagen na punctie ongi , ondanks de utro maar tijdens de cryo terugplaatsing brak de ongi 3 dagen na t stoppen met utro pas door!) vervolgens ben ik vanaf die dinsdag gerekend 14dagen ongesteld geweest!!!
    ik zit in een rust maand en zodra ik weer ongi wordt gaan we voor terugplaatsing 2 uit punctie 2.
    ik zit vandaag op cd 36 en vraag me dus af of meer dames dit kennen na een punctie / terugplaatsing . tijdens de mmm. en uiteraard wat wijsheid is.

ik heb verschillende opties:
    - ik wordt morgen cd 37 ongi.
    - ik wordt het niet en bel met de gyn wat we moeten doen.
    - ik wacht netjes tot na t weekend en ga dan bellen voor inwendige echo , om te kijken hoe mijn cyclus er op dit moment voor staat. en als mijn ongi eraan lijkt te komen wacht ik nog paar dagen en anders verzoeken we om provera om de boel op te wekken.

wat denken jullie hiervan?!?!

ik moet heel eerlijk zijn,...nu ik dit typ denk ik bij mezelf,..wat maak je je toch druk , het heeft wel eens langer geduurd, 40dagen en toen provera gekregen. maar ik wil zo graag naar mn volgende terugplaatsing. en wordt t wachten op mn ongi beetje zat!!!

Deel Deze Pagina