@Krekeltje: bedankt voor je belangstelling! IUI is prima gegaan. Hij werd gedaan door mijn lievelingsgyn (jaa, naast lievelingseten en een lievelingskleur heb ik inmiddels ook een lievelingsgyn Baarmoedermond en het slijm zagen er volgens hem prima uit. Binnen een seconde was het hele gebeuren gepiept en mocht ik nog even 15 minuten 'relaxen'. Het aantal zwemmers van lief viel een beetje tegen (1.3 miljoen bewegende jongens is net boven de ondergrens volgens mij), maar zou voldoende moeten zijn. Aanstaande vrijdag krijg ik m'n tweede Pregnyl prik voor het verlengen van m'n luteale fase en verder is het afwachten. Ik hoop met de kerstdagen zekerheid te hebben. @Ongeduldje: wow een tweeling. Lijkt me zo bijzonder. Ik vermoed dat er bij mij uiteindelijk twee eitjes zijn gesprongen, want heb alleen links wat gevoeld. Maar daar zaten twee eitjes, dus een tweeling zou nog steeds kunnen. We zullen het zien!!!
Hallo Meiden! Bij mijn eerste IUI ook 3 grote follikels en de "waarschuwing" dat er kans was op een meerling en dat 3 follikels max is voor IUI Wij zagen het als extra kans op een zwangerschap, en niet zo zeer als risico. Helaas niet zwanger. 2e Ronde half tabletje Clomid minder (75mg) om te voorkomen dat er weer 3 follikels groeide. Het waren er idd maar 2. Ook deze ronde niet zwanger. Vandaag de 3e IUI, wederom met 75mg clomid maar toch deze keer wéér 3 follikels. Het voelt voor mij als iets meer kans op een zwangerschap, en ja als het er 2 (of zelfs 3) zouden zijn... zou wel een schok zijn, maargoed komt tijd komt raad. Ga me daar geen zorgen over maken als het nog niet aan de orde is... eerst maar eens een positieve zw. test! Groetjes justb
@justb: wij zagen het idd ook als een extra kans. Onze gyn gaf ook aan dat de kans bij ons niet heel groot was, dat er ook daadwerkelijk drie bevrucht zouden worden. Ik denk dat er nu uiteindelijk dus maar twee zijn gesprongen, maar ja........we zullen het moeten afwachten. Succes met je IUI!
Thnks Mariska en Krekeltje! We moeten om 14u het potje inleveren en om 15u iui Hoop dat het zaad goed is, eerste ker was het heel goed 21milj, daarna maar 1,7milj... afgelopen week is mijn mannetje ziek geweest dus ik ben erg benieuwd en zenuwachtig dat dit de kwaliteit beïnvloed heeft.
Haha zie dat ik 21milj had gezet, moest 7 milj zijn de eerste keer, 2milj was voor opwerken. Deze keer super!!! Was 10milj, beste tot nu toe terwijl het qua ml het minste was. Heb me dus zorgen gemaakt om niks, nu maar hopen en heel hard duimen dat het deze keer lukt. Had vandaag overigens follikels van 2x 24mm en 1 van 18mm, dus denk dat die niet meedoet
Vandaag krijg ik de tweede Prengyl prik. Ben benieuwd of het idd voor verlenging van m'n luteale fase gaat zorgen. Deze week een zw.test gedaan op maandag, woensdag en vrijdag (vandaag) en de Pregnyl was er vanochtend zo goed als uit (was nog een heel licht streepje zichtbaar). Weet nu dus ongeveer hoe snel het m'n lijf uitgaat en wanneer ik volgende week een betrouwbare test kan doen, als de ongi weg blijft tenminste. Vind het weer lang duren op het wachtbankje en merk dat ik het slecht trek. De tranen zitten al de hele week erg hoog en ik moet nog ruim een week Ook nog steeds last van m'n buik. Is dinsdagavond begonnen en heb het nog steeds. Kan volgens mij niet van de inseminatie zijn, want die was op zondag en kreeg er dinsdag pas last van. Het voelt als bandenpijn en heb er vooral last van als ik lach, hoest of snel loop. Heb er het ziekenhuis voor gebeld, maar die zeiden dat het erbij kan horen. Verdere uitleg waar het vandaan komt, kreeg ik niet. We gaan weer verder met wachten en ongeduldig zijn. Eens is het volgend week.......
@Mariska: wat vervelend dat je zo'n last van je buik hebt. Misschien moet je lichaam wennen aan de medicijnen en hormonen? Ik had de eerste iui ook meer "last", inmiddels de 3e iui gehad en merk er weinig van. Denk dat het toch voornamelijk de hoop is waardoor je je laat meeslepen. Merk ook wel dat ik er wat luchtiger tegenover sta nu en er niet 24/7 meer mee bezig ben. Ik weet dat dat heel lastig is, zeker bij je eerste poging! Hopelijk is het meteen raak voor je en hoef je meerdere pogingen niet te gaan ervaren hoe het dan zou zijn
@justb: in dit geval is het niet zozeer de hoop, maar meer de angst dat er misschien iets niet helemaal goed zit (eitje wat maar niet wil springen ofzo). Het is nog veel te vroeg na de IUI om nu bijvoorbeeld al een innesteling te hebben en daarnaast heb ik al zoveel rondes buikpijn gehad en dat had ook niks te maken met een zwangerschap. Maar ja, hoop is er natuurlijk wel en ik vind het heel moeilijk om het van me af te zetten. Misschien dat het idd bij een volgende ronde beter gaat (al hoop ik die niet nodig te hebben natuurlijk).
Kun je dan niet een echo aanvragen, om te kijken of je eitjes gesprongen zijn? Ik heb deze keer ook mijn twijfel geuit in het ZH mbt de IUI zo kort na de pregnyl (17 uur) en dat ik dacht dat mijn ei pas op dag 14 springt ondanks de pregnyl. Heb nu 2x op dag 10 pregnyl gehad, een keer dag 12 iui en laatste keer dus dag 11. Omdat vorige keer mijn temp op dag 15 omhoog ging leek mijn eisprong op dag 14 te zijn, dus iui op dag 12 leek me te vroeg. Deze keer dus al op dag 11 iui, en mijn twijfel besproken. Als ik wilde kon ik op dag 15 voor een echo komen of de eitjes gesprongen waren. Had voor mij weinig zin, dag 15 zouden ze al wel gesprongen zijn, ik wilde de echo graag op dag 13 maar dat ging helaas niet (voor mij) Dus als je twijfelt of bang bent, gewoon bellen voor een echo. Hebben ze bij mijn eerste IUI uit zichzelf gedaan 5 dgn na inseminatie, omdat ze wilde kijken of ik een eisprng had gehad. Dat is bevestigd middels die echo dus bij de volgende pogingen hoefde dat niet meer (tenzij ik dat zelf wil)
@justb: ik weet zo goed als 100% zeker dat ik zondagmiddag/avond m'n eisprong heb gehad. Had zoveel pijn ervan dat ik amper kon staan. Ik denk dat het gewoon normale buikpijn is en zolang het niet erger wordt, dan doen ik het er gewoon mee. Als het wel erger wordt, dan ga ik idd een echo vragen. Wat raar dat jij je IUI zo snel na de pregnyl hebt, is niet gebruikelijk volgens mij. Ik hoor bij de meeste meiden toch zo'n 36 uur na de pregnyl.
had de eerste 2x ook 36 uur na pregnyl de iui. Nu had ik op dag 10 een FM, en waren de follikels al 21mm dus moest zelfde avond nog pregnyl spuiten. Dag 11 dus IUI, en follikels waren toen al 24mm dus wat dat betreft wel mooi groot om te springen. Een dag later was mss te laat geweest Heb ook gevraagd of het niet te vroeg was, maar gyn zei dat het een misverstand is en vele denken dat ei na 36 uur komt, maar werkelijk is dat je ei binnen 36 uur komt, zeker als je follikels al zo groot zijn, is de pregnyl alleen bedoeld om de groei nog ff een stimulans te geven. Ik dacht ook dat het was om de groei een stimulans te geven én om de eisprong te timen na 36-48 uur. Blijkbaar niet dus. Nouja over een dag of 12 weet ik het weer
uhmm.. jij hebt je iui dan toch op de juiste dag gehad als je s'avonds je eisprong gevoeld hebt?! Spannend!
Ik had de IUI op dag 12. De puregon sloeg goed aan en had dus al mooie eitjes zitten zo vroeg in de cylus. Op dag 10 was mijn grootste follikel rond de 18mm, dus scheelt wel een stuk met jou. Maar had dus idd wel de avond van de IUI m'n eisprong. Hopelijk met een goed resulaat!
Dat kan ook elke keer anders zijn hoor, vorige cyclus had ik maar 2 follikels en was op dag 10 de grootste 18mm geloof ik, dus dat is nog wel een verschil met deze keer. Toen had ik overigens ook op dag 12 iui... dus denk dat ze wel meer kijken naar de grootte en wanneer ze ongeveer springen om zo de iui in te plannen, denk dat pregnyl het laatste "zetje" voor je follikels moet zijn dan
Ik hoop dat er iig twee een zetje hebben gekregen en gesprongen zijn. En dat vervolgens de zwemmers ze hebben gevonden en overmeesterd Wanneer mag jij testen?