Ik wou net zeggen,de hele ochtend regen. Dat de zon vandaag nog zou gaan schijnen had ik echt niet verwacht. Ik hoop dat er de 5e ook sneeuw komt,heel erg leuk. Ik hou van sneeuw.
Hier is hij aardig in de buurt van de voorspelling gekomen vandaag, op dit moment bijna 9°, 11 voorspeld. Barometer blijft echter wel bij de regen staan ...
Nou, wat is de datum vrijdag? Hier op mijn weerstation staat sneeuw voorspeld.... 4°. Donderdag nog regen en vrijdag sneeuw... zal wel natte sneeuw zijn.... of loos alarm. Kan iemand alvast even met de KNMI bellen zodat die nu alvast even een weeralarm kunnen afgeven?
Sneeuw staat nog steeds op de kaarten voor heel Nederland. Zoals het nu lijkt, a.s. vrijdag vooral voor het Oosten. Zondag voor het Noorden en Noordwesten. En ook nog voor volgende week met pakjesavond. Maar dat is langetermijn, en daar zou ik niet teveel naar kijken.
Kom maar op, wij zijn er klaar voor Slee staat vooraan op zolder en de skitruien zijn uitgewassen. Kom maar op met de winter
Dit stond net weer op hyves: Ondanks eerdere berichten over een snel naderende winter, wil de échte kou in ons land nog niet echt van de grond komen. Maar daar gaat verandering in komen. In de tweede helft van deze week zakt het kwik flink en neemt de kans op sneeuwbuien zienderogen toe. Dat heeft alles te maken met een naar noordelijke richting draaiende wind. Die zorgt ervoor dat de temperaturen dit weekend overdag niet boven de 3 graden uitkomen en 's nachts zo'n 4 graden onder nul liggen. Goed nieuws voor de winterfans: dat weer houdt nog even aan. Volgens de meeste weermodellen blijft het kwik de eerste week van december rond het vriespunt en zorgen winterse buien voor mogelijk flink wat sneeuw.
Ik hoop het! Ik hou er van Maar, als het tenkoste moet gaan van een witte kerst zou ik dat wel jammer vinden. Maar sneeuw is sneeuw! Heerlijk wandelen door de sneeuw, al knerpend onder je voeten, eindeloze witte vlaktes, en een warme chocolademelk met slagroom na afloop. I can't wait!
laat maar komen!!! wij gaan vrijdag een weekje naar een vakantie park vind het wel wat hebben als er sneeuw ligt haha
ik ben natuurlijk niet op de hoogte van welke weerkaarten.. en heb dus als info sites als Weer, 14 daagse weersverwachting, buien radar | WeerOnline.nl LOL.. en die geeft aan hele week droog.. rond vriespunt snachts, overdag graad of 7 ?
weer.nl geeft ook aan dat het pas vanaf volgende week donderdag gaat sneeuwen. Volgens mij is Sinterklaas dan lang en breed vertrokken
krijg nu alleen van limburgs en belgisch weer dat er misschien wat natte sneeuw gaat vallen.. of ijzel.. dat hoef ik allebei niet
Ik zal eens gaan kijken voor wat extra strooizout... Ik heb nog wel 3 zakjes liggen...maar ik heb liever genoeg. Je moet toch verplicht je stoep schoonhouden. Misschien eens kijken voor leuke sneeuwschuivers voor de kinderen. Om te helpen sneeuwscheppen
hm... nou mijn weerstation hier in de keuken (ik krijg een signaal en update vanuit berlijn) geeft aan dat de sneeuw van vrijdag is verschoven naar zaterdag. Hij geeft dan wel meteen een knipperende driehoek erbij aan, een waarschuwing dus, voor Heavy Snow..... Vrijdag 4° en zaterdag 0°....
Hmm dit inderdaad! Ik zou het ook heerlijk vinden! Alleen die rotzooi als die sneeuw dan begint te smelten.. Of van die mensen die het stukje stoep voor hun deur schoonvegen waardoor het alleen maar gladder wordt én waardoor je niet meer door kunt sleeen.. Dat vind ik dan weer minder!
Geef hem geen ongelijk ^^ Voor de ergste kou, hop terug naar het warme spanje! @DNJ: Ja, dat is dan weer jammer.. hier hebben ze een hele vrijwilligersploeg opgezet om de paden richting supermarkt, dokter en kerk schoon te maken voor de oudjes. Mooi initiatief Nu de sneeuw nog.