positief of negatief testen tijdens innesteling

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Nathalie76, 20 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nathalie76

4 apr 2006
    51
    0
    0
    hoi,

ik heb even een vraagje.ikhad maandag 16 okt ongi moeten worden.geen spoortje te bekennen.dinsdag verloor ik roze slijm en meestal zet dan mijn ongi wel door.niet dus.tot op heden verlies ik roze slijm en dan weer oud bloed.ik heb vanmorgen een test gedaan maar die is tja wat moet ik zeggen.....negatief,maar als je hem na een half uurtje bekijkt staat er heeeeeeeeeeel licht een streepje.een andere test geeft dit ook aan.
    ik heb ooit eens aan mijn gyn gevraagd of een test vals posi kan zijn.zij zei dat dit alleen kon na een miskraam.aangezien ik die niet heb gehad kan hij daar dus niet positief van zijn.als er geen HcG in je bloed zit is hij niet positief ook niet na een half uur.
    mijn vraag is dus eigenlijk,ten tijde van een eventuele innestelingsbloeding,test je dan positief of negatief.als ik documentatie erop nasla gaat het vruchtje pas HcG afgeven als het volledig is ingenesteld.dus mijn inzicht is dat ik nu misschien nega test ivm innesteling.ik verlies geen stolsels.........

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Nathalie,

een embryo geeft vanaf ongeveer 12 dgn tot 16wkn HCG af, dan is een zwangerschapstest dus positief, een innestelingsbloeding gebeurt meestal wanneer een vruchtje 1 tot 2 weken is en zich dus innestelt, soms kun je zelfs nog iets later een innestelingsbloeding krijgen. Het zou dus kunnen dat je precies tussen het innestelen en het afgeven van HCG in getest hebt. Maar een licht positieve test is dus ook positief voor een zwangerschap! Een nieuwe test iets later kan je meer zekerheid geven.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina