kans op herhaling van het hellpsyndroom

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door yinte, 5 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ps. ik heb mijn fotoalbum ook bijgewerkt.

2. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Veel sterkte vanmiddag, ik hoop voor je dat je weer lekker naar huis mag.

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ja; 32 weken is zo'n kritieke grens idd.
    Nog 2 dagen meid, dan heb je er weer een mijlpaaltje bij!
    Hou je rustig en sterkte nogmaals! ;)

4. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik ben er weer. de medicijnen doen hun werk. de bloeddruk is onderdrukt naar 120/90. de klachten die ik erbij gekregen heb lijken inderdaad bijwerkingen te zijn. de baby reageerd vooralsnog goed op de medicatie. als de bloeddruk te snel zakt kunnen ze daar weer problemen van ondervinden maar alles zag er goed uit. ik heb een nieuwe afspraak voor woensdag bij mijn eigen gyn weer om 9 uur s'ochtends.
    op naar volgende week dus.
    ik ga nu iets eten en de rest van de middag naar bed tot de kinderen uit school komen.

bedankt voor jullie lieve berichtjes!

liefs yinte

5. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Fijn dat je bloeddruk gezakt is. Nu even bij komen en op naar goed nieuws woensdag.

6. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    zo ik ben weer terug uit het ziekenhuis. ik was de eerste vanmorgen dus dat ging snel. mijn bloeddruk is onstabiel en toch weer wat omhoog gegaan. ik zit nu op 150/95. hij vroeg me de klachten en ik vertelde dat het best zwaar is met de nieuwe klachten erbij. en dat ik vaak maar naar bed ga als ik weer zo'n knellend gevoel in mijn maag heb en zo'n basketbal gevoel van mijn borsten tot mijn onderkant. en dat draaien en die duizelingen en die hoofdpijn enzo. hij zei dat ik dat dat heel goed was. ik zei dat ik het lastig vind omdat ik niet weet of het onder de noemer bijwerkingen van de medicijnen geschoven moet worden of dat de symptomen erger worden en dat dat soms best beangstigend is. vooral als je weer zo'n vlaag hebt dat het heel erg is. hij zegt je moet gewoon elke verandering als je het niet vertrouwd melden.ik zeg dan dat ik niet teveel wil gaan lopen zeuren enz. hij was heel lief en zei dat hij liever had dat ik 10 keer voor niks belde en dat hij me steeds weer weg moest sturen dan dat ik 1 keer niet zou bellen en er wel iets is. en we moeten ook je verleden niet vergeten, het is logisch dat je je toch druk gaat maken en dat mogen wij ook niet vergeten. dat vond ik zoooo lief.

hij heeft de baby helemaal opgemeten weer en in een grafiek gezet en hij was er nog zeer tevreden mee. die doet het naar omstandigheden nog steeds goed. hij weegt nu bijna 4 pond en dat is voor mij weer een mijlpaal. als hij over die 4 pond zou gaan worden ( heb ik begrepen ) zijn kansen weer een stuk groter. het vruchtwater was minder geworden en toen ik vroeg of dat kwaad kon en met de conditie te maken had zei hij dat het niet direct kwaad kon, de hoeveelheid was nog allenszinds acceptabel, maar het is een van een totaal plaatje wat goed in de gaten gehouden moet worden. alles moet daarin meegenomen worden.

ik heb weer bloed en urine moeten afgeven en de vrouwtjes aan de balie kennen me al dat was wel lachen. om 4 uur belt de gyn mij op om de uitslag te melden. vrijdag heb ik weer een nieuwe afspraak. hij stelde voor weer bij de collega te gaan die ik afgelopen vrijdag ook had maar die vond ik niet fijn. die was me iets te laconiek en hoewel het best verantwoord zal zijn omdat alles nog redelijk goed verloopt kreeg ik een iets te groot dejaveu gevoel. ik vroeg mijn gyn of het ook bij iemand anders mocht en heb eerlijk gezegd waarom en dat het me beter leek om zo rustig mogelijk te proberen blijven en dat hij daar niet echt aan meewerkte. hij zei dat dat prima was en dat hij jammergenoeg zelf nooit op vrijdag werkt bij onze praktijk. ik zei dat ik dat ook jammer vond maarja ik wist dat al. het is niet anders. ik kom nu bij een vrouwlijke gyn. ze heeft alleen die dag bevallingsdienst dus ik loop het risico om lang te moeten wachten. dus nemen we maar een bammetje en wat drinken mee hé.

nou tot zover dus weer de perikelen in en rond yintes buik.

7. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Hoi Yinte,

Goed te lezen dat het tot dusver dus nog (redelijk) goed gaat en dat ze je serieus nemen!

Doe rustig aan en ik zal duimen dat je het nog een tijdje vol kan houden zo!

:thumup:

Deel Deze Pagina