kans op hersenschudding?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by beagle78, Mar 2, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. beagle78

beagle78 Bekend lid

Feb 7, 2008
    720
    1
    0
    Ik denk dat ik me weer te veel zorgen maak. vandaar dat ik even om jullie mening vraag.

Mijn zoontje is vanmiddag met zijn achterhoofd keihard tegen de muur gevallen ( althans het was wel een harde bonk) meneer was op zijn bed aan het springen terwijl we hadden afgesproken dat hij even een tukkeltje zou doen.

Hij begon direct te huilen ,en tijdens het huilen ook direct al gebruik te maken van zijn verdriet door te zeggen dat hij naar beneden wou. Daarna is hij wel even rustig gaan liggen maar niet in slaap gevallen. een half uurtje later heb ik hem gevraagd wat er gebeurd was en hij kon prima vertellen dat hij met zijn hoofd tegen de muur was gevallen.

rest van de dag was hij gewoon zichzelf, heeft ook lekker patatjes en een frikandel gegeten.wel vroeg op bed omdat hij erg moe was.

Moet ik nu bang zijn voor een hersenschudding en hem vannacht steeds wakker maken? Mijn man vindt van niet en zegt dat ik weer aan het hypochonderen ben, dat kan ik namelijk heel goed.

wat zouden jullie in dit geval doen?

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    je hoeft hem niet wakker te maken hoor, zo te horen was hij gelijk allert en bij de tijd. een bonk kan al snel harder klinken dan je denkt.

mijn zoontje was pasgeleden van zijn bed gestuiterd, vol op zijn nek, kon zijn hoofd niet meer draaien, dokter geweest, verrekte spier, ik hoefde hem ook niet wakker te maken. zolang ze huilen en allert zijn is er niet snel iets aan de hand, ja met je moederhart, want je schrikt je rot.

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Die van ons valt zo vaak keihard op zijn achterhoofd dat ik tegenwoordig merk dat ik moeite moet doen om niet overal achteraan te rennen met "pas op kijk uit niet doen".
    Eng is dat hè?

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,273
    6,182
    113
    Ik denk dat het wel meevalt, maar het is natuurlijk lastig te beoordelen vanaf de computer ;).
    Als hij niet buiten bewustzijn, niet misselijk of afwezig is geweest en geen wartaal uitkraamt of wegdraait met de ogen dan zou ik me persoonlijk geen zorgen maken.

Voor je eigen gemoedsrust zou je m nog ene keer wakker kunnen maken s nachts.

Ik heb het 1 keer gedaan (wekken s nachts), omdat mijn zoontje na zo'n stuiter moest overgeven.

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,273
    6,182
    113
    Ik moet uitkijken dat ik niet elke keer zeg: ja, dan had je maar niet zo hard moeten rennen/springen/raar moeten doen he? ;)

6. beagle78

beagle78 Bekend lid

Feb 7, 2008
    720
    1
    0
    oh wat herken ik dat. Mijn zoon is ook zo druk en wild en doet de vreemdste dingen. Ik blijf maar herhalen , niet doen,dat is gevaarlijk, als je eraf valt doe je je pijn.
    Natuurlijk doet hij het steeds weer, en dan valt ie ook. Ik ben dan ook geneigd om te roepen. Waarom denk je dat mama steeds zegt dat het niet mag! Nu zie je wat er gebeurd! maar ja, dat zeg je niet, want je kind huilt dus je troost en troost tot je er bij neer valt haha

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

klinkt slsof er niet heel veel aan de hand is en dat hij moe is kan wel kloppen als hij niet heeft geslapen he?!

volgens mij klopt je banner ook niet helemaal: hij is toch al 3?

8. beagle78

beagle78 Bekend lid

Feb 7, 2008
    720
    1
    0
    bedankt voor je antwoord. ja die banner klopt ook van geen kant meer. Hij is inmiddels al 3,5 en heeft ook al een zusje van bijna 10 maanden.

Ik ben hier gewoon echt te lang niet geweest :)

9. beagle78

beagle78 Bekend lid

Feb 7, 2008
    720
    1
    0
    Banner is weer aangepast! :D

Hij was net een beetje aan het hoesten(verkouden,wie niet?),dus even gekeken en gevraagd of hij wat water wou, niet echt antwoord maar toen ik hem om wilde draaien werd ie toch wel wat boos want hij wou gewoon doorslapen. Lijkt me wel goed teken.

10. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

lekker laten slapen je mannetje! hier vallen ze ook echt weleens heel hard en hebben gelukkig nooit wat.

Share This Page