Kans op hypotheek?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bubblez, 17 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik was ZZP'er. We kregen toen der tijd geen hypotheek omdat ik geen 3 volledige boekjaren kon overleggen. Ik was eruit geweest 1,5 jaar..
    Mijn nieuwe cijfers (en oude) waren top.
    Toch kregen we geen hypotheek. Ja op mijn man zijn salaris, maar dat was niet voldoende voor ons droomhuis.

Ik zou een adviesgesprek aanvragen en niet bij 1 aanbieder gaan praten.

2. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Wel dus.. hier dus een ZZPer in de bouw met maar 1 jaarcijfer.

3. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.526
    854
    113
    Als hij vorig jaar (2015) onder de grens zat is er sowieso niets aan de hand want een aangifte van 2016 is in januari niet gedaan. Als jullie ook nog 7000 euro toe krijgen van de gemeente zou ik gewoon een paar jaar blijven huren.

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Wij gaan niet meer huren. Die 7000 euro krijg je om je huis opnieuw van in te richten. Niet om je huur mee te betalen. Dat geld zijn we ook wel "nodig" om het huis opnieuw van mooi te maken.
    En het klopt dat ze volgend jaar kijken naar volgend jaar. Maar het jaar daarna naar dit jaar. En dan knallen we omhoog. Dus dat is gewoonweg geen optie.

Huren is je geld gewoon weggooien zonder dat je er iets van terug ziet. Prima in de tijd dat het niet anders kon maar nu veranderd alles.

We gaan ook nog een gesprek bij de hypotheker aanvragen. Vanaf daar (na 2 gesprekken ) kunnen we altijd kijken of we nog meer gaan bekijken.

Thanks!

5. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    ze kijken naar de winst van afgelopen drie jaar met het maximum het laatste jaar. Reken je vooral niet te rijk wil ik adviseren

6. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Kun je niet die 7000€ aannemen en dan als je der uit moet gaan kopen? Of mag dat niet😂

7. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Sija. Je krijgt dat geld als je eruit gaat. Maar dat moet ongeveer rond volgens jaar augustus zoals het er nu uit ziet.

Alleen we willen dus liever eerder weg.. ipv dan pas. Als het kan haha.

En waar staat dat ik me rijk reken? Ik vraag ook niet om een hypotheek van 3 ton toch ;)

Deel Deze Pagina