Buikoperaties > verklevingen > zwanger?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door LiefsteWens, 29 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiefsteWens

    LiefsteWens Actief lid

    15 apr 2020
    196
    37
    28
    Vrouw
    Lieve lezers,

    Ik heb de afgelopen jaren 2 (kijk)operaties gehad door mijn chronische ziekte. We zijn nu al lange tijd bezig om zwanger te worden. Helaas zonder resultaat.

    De MDL arts denkt aan verklevingen. Nu hebben wij van de huisarts een doorverwijzing gekregen naar een fertiliteitsarts. Ik vind het heel erg spannend. Daarnaast heb ik ook altijd een korte luteale fase van zo'n 7/8/9 dagen. Dit zal ook wel meespelen in het hele verhaal.

    Iemand hier ervaring mee? Tips om mee te nemen naar de fertiliteitsarts?
     
  2. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Mijn bm is er dit jaar uitgegaan en toen zag de gyn dat er aardig wat verkleving waren. Ook tijdens mijn 2e ks moest er heeeeel hard getrokken worden aan mijn buik.

    Mijn bm zelf was ook met secondelijm bewerkt :|

    Met een camera zien ze veel in je bm en/of eilijders. Buiten je bm is het denk ik gissen?

    Succes en hopelijk is 2021 jullie jaar <3
     
  3. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    Geen ervaring met korte luteale fase, wel met verklevingen. Heb de ziekte van Crohn en door een darmoperatie serieus wat verklevingen in de buik. 1 eileider gewoon weg (nooit vermeld door de darmchirurg), en een eierstok in een heel vreemde positie verkleefd aan mijn baarmoeder waardoor de goede eileider eitje heel moeilijk kon oppikken.

    De fertiliteitsarts deed een nieuwe kijkoperatie, maakte alle verklevingen zo goed als kon weer los, en spoot een gel in de buikholte die nieuwe verklevingen zou tegen kunnen gaan, maar het mocht niet baten. Niet snel daarna was de boel weer verkleefd.

    We hebben enkele IUI's geprobeerd onder het motto 'baat het niet, dan schaadt het niet' maar die draaiden uit op niks.

    Uiteindelijk met IVF wel snel zwanger geworden (duurde wel een hele tijd voor ik goed zwanger was, maar goed, dat had niks met de verklevingen te maken). Hopelijk heb je iets aan mijn verhaal!
     
  4. LiefsteWens

    LiefsteWens Actief lid

    15 apr 2020
    196
    37
    28
    Vrouw
    Mag ik vragen waarom je bm eruit moest? Lijkt me heftig. En joh zaten die verklevingen zo ontzettend vast? Ik heb er nog niet veel kennis over dus sorry als ik domme vragen stel.
     
  5. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Nee stel maar hoor, we zijn hier om elkaar te helpen en moed in te praten.

    Tussen S2 en E zitten veel miskramen en een te vroeg geboren kindje. Bij mij zaten al mijn kinderen muurvast, op R* na. Ze kwamen met geen mogelijkheid, van eruit trekken S1 tot geplande ks :D Elk miskraam kwam ook niet, wat als gevolg had dat ik koorts kreeg. Dus iedere keer curetteren. Dat zorgde voor Ashermann, dan zit de boel als kauwgom aan elkaar. Ze kreeg de camera niet eens naar binnen tijdens een onderzoek. Toen ben ik geopereerd en moest ik binnen 6 mnd blijvend zwanger worden, anders kleeft de boel weer dicht. Toen werd ik zwanger van E :D Het was 9 mnd drama, zelfs de ks was 1 aan elkaar geplakte bende. Mijn gyn zei direct dat mijn bm eruit moest en ik niet meer zwanger mocht worden. Die was enorm BOOS toen ik na 5 mnd daar al weer zwanger zat. Dat werd ook een miskraam, want door de groei van mijn bm trok die van alles kapot. Toen heeft mijn man zich laten steriliseren, die was geestelijk op. Langzaamaan ben ik toen naar mijn bm verwijdering toegegroeid. Ik heb tranen met tuiten gehuild, ook al heb ik 3 prachtige kadootjes. Ik had er nog wel meer gewild :oops: Bm, eileiders, bm mond en bm hals eruit. Zelfs buiten mijn bm zat de boel flink aan elkaar.

    Inmiddels is het goed zo, ik heb rust ... komt vast omdat ik van E grijze haren krijg :roflmao:
     

Deel Deze Pagina