curretage-ongesteld daarna weer bruinverlies

Discussie in 'Miskraam' gestart door sonja17, 14 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sonja17

sonja17 Actief lid

14 feb 2009
    155
    0
    0
    Hallo, ik heb een curretage gehad vlak voor de kerst, daarna geen pijn oid gehad wel een maand lang beetje bloedverlies gehad beginnend met rood eindigend met bruin oranje geel. Na 10 dagen (39e dag na curretage)werd ik ongesteld, voor die 10 dagen heb ik sex gehad (zonder condoom) en getest of mijn hcg uit mijn lijf was en dit was zo(zwt test negatief) na die 10e dag werd ik ongesteld beginnend met bruin en daarna helder rood en een gewone (net als voor curretage) ongesteldheid. 6 dagen daarna (intussen weer sex gehad) krijg ik ineens weer bruin heel donker bloed verlies met sliertjes (sorry voor dit onsmakelijke detail) en dit duurt nu al zo'n 3 dagen, tis neit veel maar heb wel een inlegkruisje nodig. Wat kan dit zijn? iemand dit ook meegemaakt?
    groetjes sonja

2. sonja17

sonja17 Actief lid

14 feb 2009
    155
    0
    0
    Jammer dat er niemand reageert. Ik zit er zo mee! Ik heb nu al een aantal dagen hoofdpijn en misselijkheid. ben zo bang dat er iets mis is...en weer een curretage moet ondergaan

3. Mutsseflutss

Mutsseflutss Actief lid

1 feb 2009
    179
    0
    0
    Model
    Nijmegen
    Hallo ..
    Ik reageer wel ff op je verhaal ..
    Ik ben aan het lezen,maar vind het onduidelijk om eerlijk te zijn ..

Als ik het zo lees met je tweede bericht denk je weer zwanger te zijn?

Ik heb voor de kerst ook een miskraam gehad, ik was 11 wkn vruchtje was gestopt met groeien in week 5, ik heb het op de natuurlijke manier moeten doorstaan helaas :'(
    Maar moet zeggen ik heb geen bruine prut gehad nadat ik het verloren was ...
    Kan je je verhaal iets duiddelijker vertellen zodat ik er wat van snap ?
    Thanks, verder wens ik je wel heeel veel sterkte en succes ! Liefs Mathilde.

4. sonja17

sonja17 Actief lid

14 feb 2009
    155
    0
    0
    hoi mathilde

Sorry dat het zo onduidelijk overkomt. Ik zal proberen om het beter te vertellen. Na de curretage heb ik aanhoudend een maand gebloed varierend van rood en uiteindelijk heel lichtbruin. 12 dagen daarna werd ik ongesteld en was heel blij eindelijk kan ik dan weer verder. Maar na een week kreeg ik ineens weer bloed heel donkerbruin met sliertjes, en vraag me dus af of dit normaal is of het vaker voorkomt, tis niet veel maar toch.Ik heb wel weer onveilig gevreeen in die tussentijd en ik ben zo misselijk maar ik denk niet dat ik zwanger ben, ben bang dat het iets te maken heeft met de curretage dat er iets is blijven zitten.En stille hoop dat ik wel zwanger ben, gezien het bruinverlies zal het wel niet. Maar heb jij erg veel pijn gehad doordat het op de danatuurlijke manier is gegaan? Ben jij alweer ongesteld geworden? Jij ook veel sterkte tis niet niks! greetz sonja

5. Mutsseflutss

Mutsseflutss Actief lid

1 feb 2009
    179
    0
    0
    Model
    Nijmegen
    Hoii Sonja,
    ik heb heel veel pijn gehad ja op de natuurlijke manier,ben ook echt 'bevallen'van een foetus,zat in zo'n groot rood ding,was nog groter dan een ei ..
    ik heb er 4 dagen mee gelopen met die pijn,tis echt een hell,mocht ik ooit (wat ik nooit meer wil) nog een miskraam krijgen kies ik er ook voor om het weg te laten halen ...
    Ik had weer mijn normale cyclus,na 30 dgn .. ze geven je 6 weken om te herstellen .. ik vind 12 dagen na je miskraam weer ( ongie zijn) wel erug snel,dat zou eigenlijk niet kunnen .. het kan zijn dat het nog een na bloeding is ... maar een ongie? hmm heb mn vraag tekens, nog eens zwanger nee denk het niet,want zelfs na een miskraam heb je pas een eisprong na je ongesteldheid,en dan iets meer dan een week later een eisprong ..
    Mocht je het niet vertrouwen,gewoon naar de dokter gaan en een verwijs aan vragen .. tis de enige manier om erachter te komen!
    Ik hoop voor je dat je nu genoeg weet ...
    Doe mn best met de info die ik weet ...
    Wens je erug veel sterkte en succes,
    p.s geef je lichaam even rust he ... heeft ie nodig na een miskraam,ik heb nu 1 ongie afgewacht,en ga nu pas weer verder met het kinderwens ...
    Nou doe beetje rustig aan,en denk aan jezelf,als je t niet vertrouwt gewoon naar de dokter !
    Liefs xxx Mathilde.

6. sonja17

sonja17 Actief lid

14 feb 2009
    155
    0
    0
    Hoi mathilda. Pff wat erg dat je zoveel pijn hebt gehad, we gaan er natuurlijk van uit dat het de volgende keer goed gaat. Moet zeggen dat de curretage ontzettend meeviel. Maar ik ben niet na 12 dagen ongesteld geworden. Zoals ik al had vermeld eerst een maand lang bloeden en toen 12 dagen daarna (op de 39e dag) werd ik ongesteld. Maar goed ik heb inmiddels gebeld met dokter en ass gyn. Ik moest me pas zorgen gaan maken als ik hoge koorts had, erge buikpijn, of als het heel vies ruikt.(dan is het ontstoken en krijg je een kuur) Gelukkig heb ik geen een van allen. Dus was een hele opluchting. Iig bedankt dat je mijn verhaal hebt gelezen en de moeite hebt genomen om te reageren. Succes hopen dat we beiden snel weer zwanger mogen worden xxsonja

7. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    Hallo,,

ik vroeg me af of je geen nacontrole hebt gehad?
    ik heb zelf namelijk nog steeds positieve testen en er zit nog wat weefsel maar ik verlies geen bloed meer.
    maar ben nu een maand verder en nog geen ongi....

8. sonja17

sonja17 Actief lid

14 feb 2009
    155
    0
    0
    hoi lieni44

Ik heb wel een nacontrole gehad na 6 weken. Het stelde niets voor 5 minuutjes er werd ook geen echo gemaakt omdat ik op dat moment ongesteld was geworden. Ik weet trouwens ook niet of ze die wel had gemaakt als ik nog niet ongesteld was geworden. Maar bij jou is het een maand geleden? En je hebt nog steeds hcg? Is het ook niet gezakt, of weet je dat niet?!Ik zou gewoon ff afwachten tot je nacontrole hebt bij de gyn. en anders je hcg laten meten en kijken of het zakt. gr sonja

9. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    oh dat is raar...
    ik heb vorige week de nacontrole gehad. en daar zagen ze op dat er nog wat zat maar het was te weinig voor een nacurretage. het moest vanzelf oplossen...
    maar ik heb geen bloedverlies meer dat is het gekke ervan
    baal er van duurt zo lang naar mijn zin...
    vandaag heb ik ook echt eisprong symptome terwijl dit niet kan eigenlijk

10. sonja17

sonja17 Actief lid

14 feb 2009
    155
    0
    0
    Apart..Wat kan je lijf eigenlijk rare dingen doen he?! pff je wil natuurlijk verder, en dan moet je wachten op je ongi. Hopen dat de restjes er snel ujit gaan en snel ongi wordt.

11. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Hoi Sonja,

Afgelopen zomer heb ik ook een curretage gehad. 2 weken gebloed (van rood tot lichtbruin) en toen op dag 45 pas ongi geworden.

Dat je na een paar dagen opeens weer bruinverlies krijgt, is helemaal niet gek. Hebben veel meer vrouwen last van en heeft niks te betekenen.

Bij een nacontrole is niet altijd een echo nodig, omdat na de curretage, terwijl jij nog onder narcose ligt, er sowieso met een echo wordt gekeken of alles wel weggehaald is.

Mocht je cyclus heel onregelmatig blijven, heb je veel buikpijn of blijft je ongi erg lang uit, dan willen de artsen nog wel eens kijken voor de zekerheid.

Het kan soms lang duren voor al je HCG uit je bloed is. Hopelijk pikt jouw lichaam het gauw weer op. Succes met het lichamelijke en geestelijke herstel!

Deel Deze Pagina