hoi HeMa Probeer je maar niet te veel aan te trekken van datgene wat er in het boek staat, want als je de verhalen van alle meiden hier leest, wil het helemaal niets zeggen! Het is toch bij iedereen anders namelijk. Probeer lekker te genieten van je zwangerschap en maak je niet te druk he?! Liefs Marie
Inderdaad het is bij iedereen anders, en het zegt niet zoveel, maar verhoudingsgewijs hebben zwangeren die misselijk zijn minder kans op een miskraam dan zwangeren die niet misselijk zijn. Je kan de schrijver wel emailen maar hij heeft gewoon gelijk. Geen fabel, gewoon onderzocht. En dat heeft inderdaad met het hormoongehalte te maken. Onderstaand stuk komt van http://www.medicinfo.nl Ik ben niet misselijk, krijg ik een miskraam? Regelmatig wordt gezegd dat vrouwen die niet misselijk zijn, een hoger risico zouden hebben op een miskraam, maar is dat ook zo? We weten dat er een lagere concentratie van de hormonen (hCG en oestrogeen) is als de placenta of het vruchtje zich niet goed ontwikkelen. Het lijkt logisch te veronderstellen dat deze lagere concentraties ervoor zorgen dat je niet misselijk bent. Dus ja, het klopt inderdaad dat vrouwen die een miskraam krijgen vaak minder last hebben van misselijkheid. Maar de bewering dat je een miskraam krijgt als je niet misselijk bent, is onzin. Er zijn genoeg vrouwen (20 tot 25%) die helemaal niet misselijk zijn en toch een prima zwangerschap doormaken. Maak je dus geen zorgen als je verder nergens last van hebt!
Dat snap ik maar de manier waarop het er staat is gewoon erg vind ik. Ik als zwangere ben maar een paar keer misselijk geweest en behoorlijk goed ook. Ik lees het boek met goede moed en wil gaan genieten wat er kan komen en geniet van het idee dat ik zwanger ben. Ook heb ik angst dat het mis kan gaan en ga zo maar door. Je leest het boek voor info en ineens lees je dit: Als u zich misselijk voelt en u zich afvraagt: "is het dit allemaal waard?" kunt u zichzelf troosten met de gedachte dat vrouwen die het meest last hebben van misselijkheid de minste kans hebben op een miskraam. Daar word je als iemand die de vorige week strontjemisselijk was en al blij is dat ze weer een beetje kan eten niet echt vrolijk van. De moed zonk mij even in de schoenen oid. Niet aanvallend naar jouw bedoelt wannabe want de manier waarop jij het uitlegt snap ik het ook en vind ik ook stukken minder erg overkomen dan het berichtje uit het boek. In het boek staat echt zoals het op mij overkomt dat als je misselijk bent dan wees gerust het is juist goed en ben je niet misselijk nou kijk dan maar uit. Kan het moeilijk uitleggen het gevoel maar het leest niet fijn zoiets. EDIT: even voor de zekerheid. Met 25% bedoel je toch van 100% zwanger (misselijk en niet misselijk) is 75 % misselijk en 25% niet. Dus niet dat van 100% zwangeren die niet misselijk zijn dat maar 25% een goeie zwangerschap heeft? Ik begin weer te piekeren
Niet piekeren ,niet doen echt niet doen. Ontspan, de kans dat alles goed is , is extreem groot. Maandag heb je je echo, nog twee nachtjes slapen ...... En jouw edit: ja ze bedoelen wat jij zegt. En voor een individu is er niets van te zeggen. Ze hebben het alleen over de hele grote getallen..... ps bereid je maar een beetje voor : die ongerustheid blijft altijd een beetje bestaan ( bij mij iig) het is toch een kindje dat je draagt, en het is nog zo kwetsbaar.
Ok dankjewel! Inderdaad nog 2 nachtjes en ik vind het zo spannend! De ongerustheid zal inderdaad blijven bij mij denk ik maar dat gepieker moet niet gebeuren. Maar vandaar dat ik ook van alles vraag inplaatst van ermee blijven zitten. Pffff ben alweer rustiger nu Zodra ik de echo heb en hopelijk zijn ze in het ziekenhuis een beetje vriendelijk en mag ik een foto maken en/of meenemen. Dan zet ik hem meteen hier op de site om te showen
Mag hier trouwens een slotje op? Ik als dat een ander in een ander topic er erg onzeker van geworden is en dat wil ik niet.
Heb het voor de zekerheid nog even aan mijn vk gevraagd. Ze zegt dat dit onzin is en alle vrouwen anders reageren op een zwangerschap....
Hoi hoi, Ik heb zelf 2 miskramen gehad en pas bij de derde is het gelukkig goed gegaan, maar bij alle drie ben ik misselijk geweest dus het klopt absoluut niet hoor. Ik dnek gewoon dat het verschilt per vrouw hoe haar lichaam reageert. Liefs, Lesley