vandaag placenta lokalisatie echo...

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Silleke, 19 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silleke

Silleke Lid

3 sep 2012
    31
    0
    0
    Hoi

Vandaag heb ik een echo omdat mijn placenta bij mijn vorige echo (bij 20wkn) net met het uiteinde nog voor de uitgang lag,
    en nu gaan ze vandaag dus bekijken of het daar weg getrokken is.
    Als het nog voor de uitgang ligt dan kan het dus zijn dat ik een keizersnede moet ondergaan.... Ben best zenuwachtig.
    Ik ben nu 31 weken in verwachting.
    Heeft iemand hier ook mee te maken gehad? :(
    groetjes

2. ukjesmama

ukjesmama Actief lid

13 nov 2012
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Succes vandaag. Ik hoop voor je dat de placenta op een andere plek is gaan liggen.

3. bijoux

bijoux Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.237
    0
    0
    momenteel thuis , mijn man heeft een stucadoorsbed
    regio breda
    ik heb hetzelfde....

stel dat je toch voor een keizersnede moet, mijn eerste is ook zo geboren en uiteindelijk viel het mee.

xxx

4. Saffron88

Saffron88 Actief lid

28 okt 2012
    313
    1
    0
    Regio Rotterdam
    Veel succes vandaag! Mijn placenta ligt ook laag, maar niet voor de uitgang. Ik lees even mee om te kijken hoe het bij jou gaat ;)

Ik duim voor je dat hij netjes mee omhoog is gegaan en dat je alsnog natuurlijk kunt bevallen!

5. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    S6 vandaag! Hier hetzelfde verhaal, met 32-weken opnieuw een echo om te kijken of het nu goed is. Volgens de vk is die kans heel groot, dus probeer me maar niet druk te maken tot die tijd.
    Laat je even weten hoe het is afgelopen?

6. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben erg benieuwd ! Bij mij was met de eerste zwangerschap tijdens de 20 weken echo nog grotendeels voor de uitgang.. Is allemaal netjes omhooggegroeid

Weet je al meer?

7. mariama

mariama Lid

21 mrt 2008
    55
    0
    0
    Dag Silleke,

Ik zou me geen zorgen maken. Hier precies het zelfde probleem alleen ligt de placenta naast de ingang. Wat de verloskundige zij is dat het zakje waar je kindje in zit t/m 40 weken enorm mee kan groeien en dat de placenta mee verplaatst (placenta zit wel verankerd). Wacht lekker af. Het is makkelijker gezegt dan gedaan, maar de vk gaf aan hoeveel gewicht er nog bijkomt bij het kindje en dat het zakje nog kan uitrekken.

succes lieverd

8. Silleke

Silleke Lid

3 sep 2012
    31
    0
    0
    Sorry allemaal,
    Het heeft even geduurd voor ik reageerde om het resultaat te melden maar dat had zijn redenen.
    We hadden dus de echo gehad voor de placenta localisatie, nou het resultaat was goed , de placenta lag ver genoeg verwijderd van de uitgang voor een normale bevalling.
    Dus alles in orde :)

groetjes

9. Silleke

Silleke Lid

3 sep 2012
    31
    0
    0
    Nu inmiddels staan we wel onder controle bij het ziekenhuis,
    De baby is verder gezond maar de groei was wat achter voornamelijk hoofdje en beentjes en dit willen ze in de gaten houden,
    Wij zijn beide niet groot en onze ouders ook niet dus de 'experts' verwachten dat onze baby wat kleiner omdat het waarschijnlijk genetisch/familiair zal zijn, maar de groei gaan ze nu wel wekelijks bij houden want er moet wel groei aanwezig blijven en zo niet moet de baby misschien eerder gehaald worden.
    spannend allemaal dat wel, maar mijn gevoel zegt dat het allemaal goed zit bij die kleine van ons ! ;)

10. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Gelukkig maar. Als je er zelf gerust mee bent is het toch prima! Extra controle kan misschien nooit kwaad ;)

11. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Fijn te lezen! En ik hoop dat de groei ook goed zit, maar je hebt er zelf een goed gevoel over dus dat scheelt al.

Ik heb volgende week dinsdag dezelfde echo, is deze eigenlijk van buitenaf of inwendig? Bij mij is het tevens een groeiecho.

12. kwebbelengel

kwebbelengel Niet meer actief

hoi hier voor nu hetzelfde "probleem"ook ik moet met 30 weken een extra echo om te kijken wat de placenta doet.

heb jij bloedverlies gehad?? de echoscopiste vertelde me dat je dit kon krijgen. ik wilde niet gaan google ivm alle ramp scenario's

13. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Ik heb het tot nu toe nog niet gehad, heb me er ook (bewust) niet op ingelezen. Mocht ik bloedverlies krijgen, moest ik wel meteen aan de bel trekken. Mijn vk vertelde wel dat het wrs wel goed kwam, want rond 28 weken ofzo dan groeit er een extra stuk aan ofzo waardoor alles dan omhoog komt. Dus heb me daar tot nu toe maar aan vast gehouden.

14. Silleke

Silleke Lid

3 sep 2012
    31
    0
    0
    De echo is gewoon uitwendig zoals ze dat bij iedere echo doen,
    no worries daarover dus. Succes met de echo alvast hopelijk is de placenta bij jou ook weggetrokken.

15. Silleke

Silleke Lid

3 sep 2012
    31
    0
    0
    Ikzelf heb geen bloedingen gehad. Google is niet goed voor je gemoedsrust ik weet het maar doe het ook vaak. Toen wij hoorde dat de groei van hoofdje wat achterliep ben ik thuis ook gaan googlen...Nou je komt de engste dingen tegen...afwijkingen etc etc.

Niet doen dus!!! Ook ik trap er elke keer weer in gewoon omdat je dan ongerust bent.
    De groei bij onze kleine is waarschijnlijk familiair omdat we beide klein zijn en verdere controles zeggen dat hij/zij zich happy voelt en alles prima in orde is ... Dus door dat gegoogle wordt je alleen maar meer ongerust terwijl dat waarschijnlijk niet eens nodig is !!

Liefs

16. Silleke

Silleke Lid

3 sep 2012
    31
    0
    0
    Gisteren weer op controle geweest en alles was prima in orde !!!

Ze bekijken nu wekelijks via echo of er voldoende vruchtwater is en of placenta in orde is voor de groei, en krijg een CTG (hartmeting)

De kleine voelt zich happy, is beweeglijk, de CTG was prima, echo goed en het voornaamste dat er groei is.

Komende week moeten we voor een tweede controle naar Maastricht
    Daar hebben we 2 weken geleden een 3de lijns echo gehad, dan wordt alles nog wat secuurder nagekeken, hersentjes, hartje,bloedsomloop etc. en die resultaten waren inprincipe ook in orde (ook zij dachten dat het gewoon familiar was dat de baby wat kleiner is) Nu bij de 2e controle willen ze een vergelijking houden met de vorige metingen en als ook bij hun de groei te zien is dan hoeven we daar niet meer terug te komen.

Ik ben blij dat het goed in de gaten gehouden wordt allemaal zeker met deze goede resultaten natuurlijk :)

Liefs

17. missmar20

missmar20 Actief lid

22 apr 2006
    115
    0
    0
    Hier lag met 20 weken ook de placenta voor de uitgang. Met 32 weken heeft de vk een echo gemaakt, maar die gaf geen duidelijkheid. Daarna naar het zh voor een inwendige! echo, (dit omdat de beeb al was ingedaald), en gelukkig was de placenta omhoog getrokken.

@Silleke, fijn dat alles in orde was! Succes verder met de zwangerschap!

18. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    @Silleke Fijn dat alles goed was en fijn dat ze de groei nu wekelijks in de gaten houden.

Hier is mijn echo in het zkh, niet bij de vk. Weet niet of dat uitmaakt hoe ze de echo maken? Ik vind een inwendige echo op zich niet erg hoor, maar ben graag voorbereid. :D

19. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    fijn dat ze zo goed alles in de gaten houden!
    Wij krijgen 2 april ook een echo i.v.m. de placenta die voor de uitgang ligt. Ook ik ben zenuwachtig! Al zeggen ze allemaal dat de kans veel groter is dat deze omhoog getrokken is... Dus hopen dat dat zo is!

Deel Deze Pagina