Kraamkadootjes voor een tweede?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door raspberry, 30 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Mensen beginnen hier en daar te vragen wat we zouden willen hebben. En ik zou het dus niet weten! Kleertjes allemaal bewaard van Thirza en heb ik genoeg. Speelgoed hebben we ook meer dan zat. De babyspullen hebben we natuurlijk allemaal al...

Wie heeft nog leuke ideeen, in verschillende prijsklasses? Kan ik ff inspiratie opdoen en hebben mensen tenminste wat richting bij het zoeken van een kadootje :)

2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.504
    13.989
    113
    Vrouw
    Als ik nu een dochter blijk te krijgen dan kunnen mensen echte meiden dingen geven, maar dat is in jouw geval ook niet nodig. ;)

Misschien leuke boekjes? Desnoods voor als je dochtertje iets groter is? Of iets van een leuk schilderijtje op de babykamer? Alhoewel dat natuurlijk ook iets heel persoonlijks is.

Hier gaan we kleding vanaf maat 62 vragen omdat zoonlief daarvan alleen maar zomerkleding heeft en dit kindje pas eind van de zomer/ begin van de herfst geboren zal worden.

Verder sta ik ook open voor leuke dingen!

3. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Vind ik ook zo moeilijk. En ik krijg nu een zoon en heb een dochter, dus andere dingetjes dan kleding kan ik ook niet echt verzinnen.

Ik lees dus even mee! :D

4. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    bonnen voor een fotoshoot, of een bon om haar op canvas te zetten. Ik zou het niet weten dat is best moeilijk als je alles bewaard hebt. Heb je niets meer nodig om het kamertje aan te kleden? Extra boxkleed? Jemig haha ben me suf aan het piekeren :p

5. raspberry

We hebben alles bewaard, (grote zolder, krijg je dat :D). Vond het ook zonde van het geld om het weg te doen en weer nieuw te moeten gaan kopen, als alles nog goed is...
    Enige wat ik nodig zou kunnen hebben, is kleertjes in maat 50, mochten die deze keer wel passen. Daar heb ik maar 5 setjes van ofzo, die Thirza allemaal 1 keer aan heeft gehad omdat ik het anders zo zonde vond, (maar het paste direct al niet meer hoor... mijn moeder riep later dat het driekwartbroekje dat ze bij de geboorte aan had, zo schattig was. Ehm, dat was dus geen driekwartbroekje ;)). Maar de verwachting is dat we weer minimaal een 8ponder gaan krijgen, dus die 50-jes zullen vast heel snel weg kunnen en dan heb ik dus echt zat kleren.... En ik roep nu dus tegen iedereen dat we eerst maar eens gaan zien of 50 uberhaupt gaat passen, voor ik mensen ga vragen daar dingen van te kopen.

Kamertje is de babykamer van Thirza, die juist dit voorjaar een nieuwe kamer heeft gekregen. Dus ook daarvoor helemaal niets nodig ;)

6. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Ook al is Sem onze eerste zoon, ik heb ook cadeaubonnen gevraagd. Ik kreeg kleertjes in maat 74 voor de zomer, beetje jammer dat gaat hij dus nooit dragen. Uiteindelijk cadeaubonnen gaan vragen zodat ik de kleertjes zelf kan kopen... Je heb genoeg leuke mogelijkheden daarin...

7. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Uhmm... moeilijk hoor. Misschien toch nog iets in de maat waarin je niet veel hebt qua kleding. Maar ja, dan moet je eerst weten hoe zwaar en groot deze gaat worden haha.

Ik denk dat je al omkomt in het speelgoed e.d. Spullen heb je al maar misschien dat je nog extra flesjes ofzo kan gebruiken? Ik zeg maar wat hoor.
    Mijn buurvrouw had vorig jaar ook al zoveel gekregen. Ik heb toen Zwitsal badolie gekocht. Ook al staat dat nog een halfjaar in de kast, gebruiken kan dan nog en dat vind ik ook leuk om te geven.

Cadeaubonnen zijn ook een goed alternatief, of je vraagt om een bijdrage in de spaarpot van de baby.
    Persoonlijk geef ik liever iets praktisch als mensen dat beter kunnen gebruiken dan iets liefs, leuks en moois waar ze al 10 soortgelijke dingen van hebben.

8. Netje84

Netje84 Actief lid

2 apr 2012
    296
    0
    0
    Ehhm, luiers? daar kun je niet genoeg van hebben! ;) Nee grapje hoor.
    Ik zou ook voor cadeaubonnen of een envelopje gaan. Dan kun je nog rustig even de tijd nemen om dingen te verzinnen die je echt nodig hebt.

9. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    vind ik wle een leuke bonnen voor een shoot of op canvas.heb ik weer een idee opgedaan.

en idd kado bonnen altijd handig of een baby pakket luiers zeepjes shampootjes etc

10. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik las toevallig toenstraks op een geboorte kaartje:

Kadotip: envelop/cadeaubon

Dus denk dat ik dat ook doe.

11. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Mensen kopen vaak iets om maar iets gekocht te hebben.
    Kopen dan inderdaad in de winter een groter maatje dus in de zomer is het te warm.
    Of natuurlijk anders om.
    Alles is zooooo schattig en leuk,maar denken niet na of het kind het aan kan en in welk seizoen het geboren wordt!!

12. tulip

tulip Niet meer actief

och super moeilijk...heb eigenlijk ook geen tips voor je. Alleen hierom zou het wel makkelijk zijn als ik toevallig een jochie kreeg.

13. meow

meow Bekend lid

21 aug 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    Alvast een besteksetje, armbandje, baby's 1e jaar boek, muziekdoosje, bonnen voor HEMA/Prenatal, bon van Albelli om een fotoboek te maken, bon voor fotoshoot, spaarpot, voorleesboeken.

Zit met t zelfde, alleen t geslacht is nog niet bekend.. Als t een jongen is dan kleertjes en voor een meisje winterkleertjes mt 62, maar dat gaat voor jou niet op...

14. vlinderke

vlinderke Bekend lid

16 dec 2009
    763
    0
    0
    Zo herkenbaar! Hier verwachten wij ons 4e kindje en ook weer een jongen. Tja wat moet je dan nog vragen?????

Ik heb ook bonnen gevraagd, maar veel mensen vinden dat niet leuk om te geven. Ik heb geprobeerd mensen te overtuigen om hun zuur verdiende centen niet weg te gooien en als ze dan persee iets willen kopen; dan graag iets nuttigs! Bijv. leuke sokken, luiers, wasgel, shampoo, drinkbeker, bordje, naamstickers (errug handig!) etc.

15. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    Wij geven aan in een gedichtje dat wij graag geld willen hebben. Bonnen mogen ook .... daar heb je het meeste aan en dan kan je naar eigen smaak iets kopen.

16. raspberry

Besteksetje krijgen we altijd van mijn oma, dus dat kunnen we verder niet meer vragen :D
    Baby's eerste boek idd al van mijn schoonmoeder gevraagd, net als een nieuwe luiertas, (de gratis versie van VGZ die we bij Thirza kregen, is wel af :().
    Verder dan idd maar bonnen, want deze tweede dame gaat ongeveer gelijk lopen met de seizoenen van Thirza. Zit ws ongeveer een maand tussen, dus ik hoef idd de kleren ook niet eens voor andere seizoenen te hebben.....
    Nouja, kan ik de bonnen straks verdelen over nieuwe kleren voor Thirza en nieuwe kleren voor deze tweede... :D

17. Caro1

Caro1 Actief lid

26 okt 2008
    123
    0
    0
    Ik weet niet of jullie van voorlezen houden maar vind zelf prentenboeken erg leuk. Er zijn zulke leuke boeken met voel-dingen, flapjes, geluiden, etc. Onze zoon is daardoor gek op lezen geworden. (Ideaal met naar bed brengen, hij wil altijd opschieten als dat betekent dat we tijd hebben voor een extra verhaaltje).

18. raspberry

Hebben we ook al een halve boekenkast van vol en we hebben het uitgebreidste bieb-abbo.... :D Dat laatste om ruimte in huis uit te sparen, want we puilen straks wel een beetje uit met 4 kids in huis... ;) (mijn man had er al 2, die wonen hier wel niet, maar de ruimte nemen ze wel in dus ;)).

19. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Zo haha hier nog geen vraag gehad met wat we willen, (tis wel onze eerste)

Kan zo 123 ook niks voor jullie bedenken! Succes dan maar ;)

Kwam dit gister tegen, misschien een idee?

Doomoo Seat | Fauteuils | Baby-Dump

20. raspberry

We hebben al een wipstoeltje en een voedingskussen ook, (waar je met een hoesje zo een vergelijkbaar zitje van maakt).
    Zit dus niet echt te wachten op nog meer groot spul in huis, we puilen al zo uit ;)

Deel Deze Pagina