Kans Op tweeling?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Women, 19 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Women

Women Niet meer actief

Hallo allemaal

Wilde even iets weten omtrent 'kans op tweeling'

Mijn man heeft veel Tweelingen in de familie van zijn moeder en vaders kant, zijn tante van moeders kant heeft 3 Tweelingen,zijn ooms van vaderskant zijn Tweelingen, zijn oom van vaderskant heeft ook een tweeling.

Bij mij in de familie komen er ook Tweelingen voor van mijn vaders kant
    Mijn ouders hadden een drieling van 4 maanden en daarna miskraam.

Nou vraag ik me hoe het zit met het overdragen en generatie overslaan ofso?!

2. Ior

Ior Niet meer actief

2 eiige meerlingen zijn erfelijk. Dus ligt het aan de vrouw

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wat ik weet is dat 2 eiige Tweelingen van moeders kant afkomen. Mijn tweelingdochter heeft ook meer kans dus op een tweeling maar tweelingzoondus niet.

4. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Jij kunt het gen hebben gekregen van je vader, als je oma (de moeder van je vader) het gen heeft doorgegeven aan je vader.

5. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Jouw tweelingzoon kan het gen toch doorgeven aan zijn dochter (indien van toepassing), die op haar beurt weer een twee-eiige tweeling kan krijgen?

6. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Mijn vader is er 1 van een 2 eiige drieling. Waarvan hij een 1 eiige tweeling is. Ik heb nog meer meerling ooms en tantes (broers en zussen van mijn vader), zowel 1 als 2 eiig. Geen idee hoe groot de kans nu voor mij is op een meerling, maar de kans is aanwezig.

7. Women

Women Niet meer actief

Dus mijn vader kan het gen aan mij doorgeven maar niet mijn man dus? want hun hebben veel tweelingen

8. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Dat klopt inderdaad. Je krijgt een twee-eiige tweeling doordat er bij jouw eisprong 2 eitjes springen (moeten ze ook allebei innestelen natuurlijk :D).

Je man kan het wel doorgeven aan zijn dochter, als hij dat gen bij zich draagt.

9. Women

Women Niet meer actief

Heeft iemand ongeveer hetzelfde situatie als mij die zijn verhaal kan delen.......

10. Evientje

Evientje Niet meer actief

@women
    Jouw vader kan idd het gen aan jouw doorgeven, mocht jouw man het dragen kunnen jullie het weer beide doorgeven aan jullie kinderen.
    Betekent overigens niet dat je altijd een tweeling krijgt, mijn eerste zwangerschap was een tweeling ( helaas miskraam met 11wk), mijn tweede zwangerschap was gewoon een eenling. Bij mij in de familie zit het gen via mijn vader, mijn oma is tweeling en heeft Tweelingen gehad (doodgeboren), en ik geloof dat de moeder van mijn oma ook een tweeling was. Er is in ieder geval naar gekeken in de familie.

11. dnc

dnc Actief lid

16 feb 2014
    323
    0
    0
    Mijn vriend is tweeling,
    En mijn tante heeft ook een tweeling gehad mijn opa was ook tweeling..
    Heb ik dan kans op tweeling, zou het superleuk vinden

12. Maantje93

Maantje93 Niet meer actief

ik ben heel erg bang voor een 2ling buiten de dromen er van om.

is mijn opa een 3 ling die uit een familie met alleen 2 en 3 lingen komt in totaal 20 broers en zussen allemaal 2 en 3 lingen en maar een enkelen 1 ling.

nu heeft mijn opa een zoon gekregen mijn vader die kan het wel doorgeven op een dochter maar niet zelf voor een 2 ling zorgen.

nu heb ik mijn vaders hart aandoening geerft die van mijn opa zijn kant is. nu ben ik dus bang dat ik alle genetiche dingen van mijn vader ge eerft heb we lijken namelijk enorm op elkaar kwa uiterlijk en ik heb de zelfde hart aandoening. ik krijg donderdag de 2 de echo en daar op is het te moeten zien.

Deel Deze Pagina