Ik zat al van mijn 15-16 jaar onafgebroken aan de pil en ben toen ik net dertig geworden ben gestopt voor onze kinderwens. Na netjes 27 dagen raakte ik ongesteld.. voor 1,5 dag. Toen ik mijn regels vroeger kreeg, was dat voor een week en met veel pijn en nog meer bloedverlies. Nu was het een beetje kramp in het begin, dan geen nare gevoeligheden meer en ook maar een kleine twee dagen bloedverlies, niet eens zo heel veel. Heeft iemand hier ervaring mee bij het ontpillen?
Dit kan heel goed bij het ontpillen horen. Bij mij was het in het begin ook veel minder dan voor ik met de pil begon. Later werd het weer meer inmiddels is het weer een beetje minder aan het worden maar dat verschilt ook per maand.
Ik had dit precies hetzelfde vorige keer toen ik stopte met de pil en nu ook weer. Was zo weinig dat ik me afvroeg of het wel echt menstruatie was...
Ik had ook (na ronde 1) 2 dagen erg veel bloedverlies en de 3e dag nihil. Terwijl voor de pil (ook 15 jaar geleden) het soms wel 5 of 6 dagen echt erg was. Helaas is de buikkramp die ik voorheen ook had, wel weer gewoon terug, da's minder..
Ik had na het stoppen met de pil vrij korte cyclussen met weinig bloed. Was max 1.5 dag ongesteld met rood bloed en daarna nog max. 2 dagen met bruin/rood bloed. Merkte wel dat naarmate ik langer gestopt was met de pil ik iets meer rood ging bloeden, maar langer dan 3 a 4 dagen heb ik tussen de cyclussen nooit gebloed. Was bang dat ik wellicht te weinig baarmoederslijmvlies aanmaakte, waardoor de innesteling niet goed zou gaan, maar na 11 maanden had ik een positieve test en inmiddels ben ik 26 weken zwanger.
Ik ben een beetje opgelucht dit te horen, want hoewel je jezelf kan zeggen dat het gewoon bij het ontpillen kan horen, ga je toch ook andere dingen denken. Intussen heb ik weer een paar uur licht bloedverlies gehad en dan weer niets. Het lijkt wel op mijn eerste menstruaties van toen ik puber was. Misschien dat de theorie wel klopt dat je lichaam weer door een soort versnelde pubertijd moet. Op zich ben ik niet rouwig om het feit dat ik nu minder pijn en verlies heb, want ik ben indertijd aan de pil begonnen omdat mijn menstruatie vaak op het ondraaglijke af was en erg onregelmatig. Wel vervelend dat ik niet ga weten hoe lang het dan kan duren eer ik weer 'op punt' sta. Als ik merk dat ik nu op mijn dertigste een veel draaglijkere menstruatie zal hebben, ga ik misschien toch eens denken over andere anticonceptie.