Hi dames, Weet iemand iets van hormoonwaardes? Wat zijn normale waardes? Mijn bloed is onderzocht omdat ik last heb van bloedverlies tussen mn menstruaties in. De gyn deelde me via de telefoon al mede dat alles er normaal uitziet, maar woensdag heb ik een afspraak en wil ik ook graag de waardes weten. Mn progesteron is geprikt een paar dagen na mn eisprong, dus in de luteale fase, en op dag 1 van mn menstruatie ben ik geprikt op nog een aantal (oestradiol, fsh, lh en testosteron denk ik?) Weet iemand hoe hoog de waardes moeten zijn? En verder nog tips waar ik op moet letten / naar kan vragen? Ik merk vaak na zon consult dat, ondanks dat ik me voorbereid, ik toch weer nieuwe informatie krijg waar ik pas achteraf van bedenk dat ik daar meer over wil weten.
Die waardes hangen af van in welke hoeveelheid ze worden uitgedrukt, waneer ze net gecontroleerd geweest zijn. En als ik mijn niet vergis is bij sommige gewoon het evenwicht tussen de verschillende hormonen die telt. Maar ik zou mij daar niet blind gaan op staren en vertrouwen in je gyn. Ik heb vrrijdag ook nieuws gekregen dat alles binnen de normen is, heb ook niet naar de resultaten gevraagd. Voor de rest zou ik niet weten wat je moet vragen, buiten dan of die bloeding geen belemmering zou kunnen zijn.
progesteron waarde is goed als dat boven de 30 is. de rest weet ik even niet uit mijn hoofd. maar alle waarden zijn afhankelijk van de dag waarop is geprikt. verschilt per dag in de cyclus
Dank voor jullie reacties. Ok, daar is dus geen zwart-wit antwoord op te geven. Ik zal het nog wel even goed navragen bij hem. @ Louloulo, mag ik vragen wat jouw situatie is? Zo te zien zijn we tegelijk gestopt met de pil (ongeveer), ik in aug. jl. Net als jij heb ik ook een mk met 5 weken, afgelopen januari. Is er bij jou al sprake van de mmm, of is het meer dat je voor jezelf hebt bepaald dat je dan stappen gaat zetten?
Tuurlijk mag je dat vragen. Mijn cycli zijn een zootje. Deze nu afhankelijk van mijn lf zal waarschijnlijk iets korter zijn dan de vorige. Moest mijn lf plots terug 14 zijn, duurt hij wel terug 40dagen. Ik maakte mij wat zorgen en ben op controle geweest. Baarmoeder op echo was, was duidelijk te zien dat er een eisprong is geweest, baarmoederslijmvlies dikgenoeg. En hormonen ook allemaal binnen de normen, progesteron wel maar net genoeg. Geen verklaring te vinden voor de plotse verandering. als het vanzelf niet terug korter wordt en ik ben nog niet zwanger tegen juni, Moet ik terug gaan.
Ah, spannend Loulou. Vervelend hè als je lichaam niet mee lijkt te werken.. Maar hee, je bent een keer zwanger geweest, dus het kan in elk geval! Heel veel succes.