Zeer onrustige benen........ HELP

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mau, 20 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mau

mau Actief lid

2 nov 2008
    397
    0
    0
    Vannacht was een hel! Niet alleen de warmte maar ik had zulke onrustige benen, leek wel of ze nog de marathon wilden lopen!

Heb ik nu al wat vaker gehad, maar niet zo erg als vannacht!

Hebben jullie dit ook en wat kun je er tegen doen!?

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    De benen hoger leggen door er een kussenovertrek te leggen!?!?
    Ook op de bank lekker de beentjes in de lucht.
    Heb er (nog) geen last van MAAR die hitte....verschrikkelijk!!!

3. Regenboogmam

Regenboogmam Actief lid

21 aug 2008
    389
    0
    16
    Ik heb bij mijn eerste zwangerschap ook erge last gehad van restless legs. Heel vervelend en uitrusten gaat dan niet echt!

Bij sommige helpt het om magnesium tabletten te slikken.
    Bij mij hielp een soort spul dat ik erop smeerde van de toko.
    Was een klein flesje met groene vloeistof. Weet niet meer hoe het heet, maar je kan het bij de toko kopen. Hielp bij mij heel goed!

Ben er nu al bang voor dat ik het ook weer ga krijgen vanaf een week of 32

4. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik ben nu 39 wkn zwanger en heb het echt vanaf een week of 20 elke avond! het is echt vreselijk! daardoor slaap ik voor geen meter. heb vanalles geprobeerd. het enige wat bij mij een beetje helpt is om mn benen te masseren voor t slapen gaan.
    sterkte ermee!

5. mau

mau Actief lid

2 nov 2008
    397
    0
    0
    Het is een wanhoop, eerst viel het wel mee, maar het wordt nu steeds vaker en steeds intenser, hummm

Vannacht ook, ben geloof ik 10x naar de wc gelopen zonder dat ik moest plassen, naar beneden wat drinken, uiteindelijk een a-z materna vitaminepilletje ingenomen, had namelijk gelzen van de magnesium en die heeft het aardig wel gehaald en ben ik in slaap gevallen, maar ja zal dit de oplossing zijn? De extra vitamientjes kunnen toch geen kwaad alles wat je teveel hebt plas je toch weer uit.

Voeteneinde van minn bed heb ik al een tikje hoger staan om zo te voorkomen dat ik net als bij mijn dochter weer met van die KENKELS loop!

6. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Ik HAD het ook, echt vreselijk! Ik neem nu elke dag een bruistablet calcium/magnesium en t is over! Echt helemaal geweldig. Kun je gewoon bij de Kruidvat halen.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Magnesium slikken. Niet elk merk werkt, de goedkope merken bevatten meestal net de verkeerde magnesiumverbinding. Ik heb die van Bional (magnesium+calcium) en die werkt heel goed. Merk het ook direct als ik ze vergeet...

8. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ik heb het ook al een paar weken. Verschrikkelijk is het! De ene dag is het erger dan de andere...
    Ik ga altijd ff een stukje lopen, dat helpt iets. Maar leuk is het niet!

Sterkte!

9. miep84

miep84 Niet meer actief

Ik heb er ook al nachten wakker van gelegen. Wat bij mij wel wat helpt is (vaak midden in de nacht) een heet bad nemen en benen wat masseren, dan afdrogen en meteen naar bed. Voetenend heb ik ook wat hoger liggen en vaak ook nog een klein kussentje tussen mn knieen. Vaak helpt het wel wat en val ik alsnog in slaap.
    Het blijft (vrijwel iedere nacht) een VERSCHRIKKELIJK gevoel!!!

10. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Ik heb het ook sinds 33 weken zwangerschap, het word Restless Legs Syndrom genoemd en komt regelmatig voor bij zwangeren.
    Wat mij helpt is mijn benen zo vaak en lang mogelijk hoog op een kussen leggen, veel water drinken en eventueel wat gaan lopen wanneer het te hevig word.

11. Tatjanatj

Tatjanatj Niet meer actief

Ik heb dit al van heel vroeg in mijn zwangerschap en heb ondertussen zo ongeveer alles al geprobeerd. Nog gaan wandelen 's avonds, benen masseren, benen hoger leggen, stuk zeep aan je voeten (naar het schijnt zou dit helpen), benen met een koud, vochtig washandje ingewreven, en niks hielp.
    Sinds enkele weken neem ik nu magnesium pillen en dat werkt gelukkig wel. Eerst nam ik 1 pil per dag, maar dat hielp ook niet meer genoeg, en neem er nu 2. Ik weet niet zeker of dat wel mag, dat moet ik nog eens navragen volgende keer ik naar de gynaecoloog ga, maar het helpt in ieder geval.

12. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Wat bij mij hielp was calcium plus melk en voor het slapen een koude douche over je benen!! Succes

Deel Deze Pagina