Wij willen graag voor een tweede kindje maar het benauwd mij een beetje. Ik heb een tussenschot in mijn baarmoeder waardoor ik een moeilike zwangerschap had. Onze dochter is met ruim 34 weken geboren. Ze lag aan een kant in stuitligging. Ik ging rond 20 weken onder behandeling in het ziekenhuis. Nu vraag ik me af hoe groot de kans is dat de zwangerschap hetzelfde verloopt en het kindje ook te vroeg komt? Kun je me een beetje geruststellen?
Hoi Mizzlizzy, echt geruststellen kan ik je niet, want de kans is groot dat je kindje in dezelfde houding en in dezelfde holte gaat liggen als je eerste kindje. Ook heeft zo'n baarmoeder vaak iets meer moeite met het binnenhouden van de zwangerschap. Het hoeft echter geen herhaling te worden van de vorige keer, maar houd er wel rekening mee. Een tip; ga van tevoren (voor een zwangerschap) met een gyn praten over wat je kunt verwachten. Groetjes Brigitte Groetjes Brigitte
Dank voor je antwoord toch fijn om even te horen wat jij me er over kon vertellen. Ik zal van te voren wel even contact opnemen met de gyenacoloog in het ziekenhuid. Groetjes, Misslizzy