Ik weet niet in welke topic ik dit moet plaatsen maar vraag het hier maar. Gisterochtend was mijn laatste dag ongi en gisteravond heb ik sex gehad. Mijn vriend is niet in mijn klaargekomen maar heb begrepen dat er in voorvocht ook sperma kan zitten. Volgens mij is de kans heel erg klein dat ik zwanger raak toch door die ene keer gister? Ik heb een cyclus van 33 dagen
Lijkt me inderdaad erg klein, aangezien je eisprong normaal gesproken 14 dagen voor je volgende menstruatie plaatsvindt. Bij een cyclus van 33 dagen heb je dus rond dag 19 je eisprong en zijn je vruchtbare dagen ook rond dag 19.
je kan uiteraard het beste sex hebben rond de eisprong, vanaf een dag of 3 ervoor. Je eisprong is 14 dagen voor je 1e dag van je cyclus, dus de dag dat je weer ongesteld wordt. Het hangt dus af van de lengte van je cyclus wanneer je eisprong is. Bij een cylcus van 28 dagen heb je dus op dag 14 je eisprong. Bij bijna niemand zijn alles cyclussen iedere maand even lang, dus je eisprong dag is ook niet altijd gelijk. Je kunt dus het beste uitgaan van een gemiddelde en om de dag sex hebben. Je kan ook ovulatietesten gebruiken, die gebruik je volgens de gebruiksaanwijzing, er staat op welke dag je moet beginnen met testen bij je gemiddelde cyclus lengte
Flensje om jou vraag nog even te beantwoorden: de kans dat je zwanger bent is echt nihil, je moet wel een hele korte cyclus hebben als je meteen na je laatste dag van je menstuatie je eisprong hebt. Dus als je die dag sex hebt gehad, dan acht ik de kans heel klein dat je zwanger bent.