Bang voor een ongezond kindje

Discussion in 'Zwanger worden' started by Flensje1979, Jun 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Flensje1979

Flensje1979 Actief lid

Aug 31, 2010
    130
    0
    0
    Noord Holland
    Hallo

We hebben 2 kinderen en hebben altijd al een groot gezin gewild maar de angst op een ongezond kindje is erg groot. Zo groot dat het zelfs onze wens in de weg staat. Dit heb ik bij de andere zwangerschappen niet zo heftig gehad. Is de angst een bekend iets? En heeft u tips hoe ik hiermee om moet gaan.?

2. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

Sep 4, 2007
    4,576
    82
    48
    Ik heb geen tips voor je, maar ik heb wel 7 kerngezonde kinderen! Het kan dus wel! Hahaha :D

3. Flensje1979

Flensje1979 Actief lid

Aug 31, 2010
    130
    0
    0
    Noord Holland
    :$ Geweldig!

Is het druk en hoe is het financieel. Ik zou er ook wel 7 willen maar met groot bedoelde ik max 4 kids. Als het financieel kon dan was ik ook wel doorgegaan:D

4. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

Apr 11, 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet dat mijn ouders destijds graag een derde kindje hadden gewild en het uiteindelijk niet gedaan hebben uit angst op een ongezond kindje, waardoor ze de twee gezonde kinderen die ze toen al hadden minder aandacht en liefde zouden kunnen geven.

Maar nu praat ik wel over zo'n 25 jaar geleden.... ;)

5. Roos36

Roos36 Bekend lid

Feb 1, 2010
    581
    0
    0
    Maar waarom heb je die twijfels precies? Is het je leeftijd of eigen gezondheid? Want als je andere 2 kindjes ook gezond zijn, waarom zou de 3e dan niet gezond worden? Is dat iets wat vaker voor komt bijvoorbeeld?, want dat wist ik niet.

Ik ken het gevoel wel hoor, daar niet van. Ik denk dat iedere ouder zich dat wel afvraagt. Wij willen voor een 2e gaan en dan denk ik er ook wel over na.

Ik denk dat goed praten met je partner en alle voors en tegens bespreken het enige is wat je kan doen.

En geen enkel kindje geeft natuurlijk de garantie dat het gezond is. Het blijft een groot wonder en afwachten hoe het ter wereld komt.

6. Lies29

Lies29 Bekend lid

Sep 5, 2008
    700
    0
    0
    Hoi Flensje,

Ik snap je helemaal, wij willen ook graag 4 kindjes. Inmiddels hebben we nu 3 gezonde kindjes, en mijn man wil eigenlijk geen 4e meer, omdat hij het te druk vind worden, maar ook de angst heeft dat het 4e kindje niet "gezond" zal zijn.
    Ik ben van mening dat je het moet proberen los te laten, dat is makkelijker gezegd dan gedaan hoor, ook ik vond iedere echo spannender worden, nu bij een eventuele 4e zal die spanning er ook echt wel zijn.
    Maar je krijgt wat je aan kan zeg ik dan maar. Mocht er iets met je baby zijn, dan is dat omdat jullie dan aankunnen als gezin!!!
    Hoe groot is je wens? is de wens groter dan je angst? Misschien krijg je er later anders spijt van!

Maar ik snap je heel erg goed!!!

Succes, groetjes Lies

7. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    In de mijn geheim geloof ik staat een verhaal van een vrouw met 4 kinderen waarvan de laatste ernstige beperkingen heeft, en later ook de oudste pdd-nos blijkt te hebben. Hun huwelijk heeft het niet gered, maar daar niet van....die vrouw zegt, ik zou het niet anders hebben gewild...ook benadrukt ze dat ze het jammer vind idd niet zoveel tijd aan de andere te kunnen besteden. Maar ze zou haar 4de kindje niet willen missen.

Moet eerlijk zeggen, dat de angst hier bij de 2de er al is, maar bij ons is het anders.....wij hebben als eerste een 'ongezond' kindje gekregen...met alle zorgen van dien. Maar toch we bleven doorgaan, want wat je krijgt kan je nooit van te voren zeggen...je kind kan tot 12 jaar enorm gezond lijken en dan blijkt het toch pdd-nos te hebben of zoiets....zou je het dan anders hebben gedaan?

Praat er goed over met je man....en gaan voor die banaan zou ik zeggen!! Als de wens heel groot is natuurlijk, is je wens kleiner als je zorgen...denk er goed over na!

Succes met deze moeilijke keuze.

8. sterkekinderwen

sterkekinderwen Niet meer actief

Waarom zou je twijfels hebben of je kindje (als je voor kinderen gaat) gezond is of niet ??
    Ik kan erg goed begrijpen dat er vrouwen (tevens mannen) zijn die er angst voor hebben. Maar waarvoor die angst ??
    Een ongezond kindje is OOK een kindje. Gezond of niet gezond.
    Begrijp me niet verkeerd, ik weet hoeveel aandacht, tijd, werk enzovoorts gaat zitten in een "ongezond" kindje.
    Maar OOK ongezonde kindjes zijn kindjes.
    Mijn man en ik willen dolgraag kindjes. We doen er alles voor.
    Maar we gaan niet denken van : pffff stel je voor dat het kindje niet gezond is.
    Nee, want ook een ongezond kind heeft rechten.
    Mijn broer heeft een dochtertje. Tijdens de geboorte leek alles perfect, geen vuiltje aan de lucht. Prachtig en gezond kindje.
    Na 6 weken kreeg ze een nekkramp, met als gevolg dat ze nu gehandicapt is, en daar boven op ook een spierziekte in ernstige vorm heeft. Hiermee wil ik alleen maar zeggen dat angst op het krijgen van een ongezond kind ONGEGROND is, want zelfs op latere leeftijd kan het kind ineens gehandicapt raken.

9. Bri

Bri Niet meer actief

Ik snap dat je het zegt, en natuurlijk zal er ook van een ongezond kindje enorm veel gehouden worden en heeft dat net zoveel recht op een liefdevol gezin als een gezond kindje. Ook een kind dat gezond geboren wordt, kan vroeger of later grote gezondheidsproblemen krijgen, dat heb ik helaas net moeten ervaren in mijn omgeving. En natúúrlijk wil niemand dat kindje dan 'terugsturen'.

Maar ik snap ook wat TS zegt en herken het gevoel. Je bent al zó gezegend met 2 gezonde kinderen, dat je je afvraagt of je niet te veel wenst als je er nog een zou willen. Het is een irrationele angst, maar daarmee niet minder angstig, als dat logisch is om te zeggen.

En in mijn geval speelt mijn leeftijd absoluut een rol. Ieder jaar neemt nu de kans op ernstige afwijkingen voor mij nu hard toe. Voor mij is dat een reden dat we besloten hebben het hierbij te laten. Maar ik snap dat dit heel anders kan liggen bij iemand van wie de kinderwens nog niet vervuld is, dan grijp je iedere kans aan.

10. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

Mar 21, 2010
    1,614
    0
    0
    ik heb die angst bij elke zwangerschap, dus ook nu, ik kan je dus niet helpen hoe het los te laten

Share This Page