Help! Ik snap er niets van...

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door MvdW, 6 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvdW

MvdW Niet meer actief

Hallo,

ik heb een vraagje en voel me echt een kluns. :oops:
    Mijn vriend en ik willen stoppen met de pil. Aanstaande woensdag neem ik mijn laatste pil in. Normaal gesproken word ik dan de maandag erop ongesteld.
    Hoe vaak ik ook al verhalen over de cylcus heb gelezen, ik begrijp het gewoon niet. :( En vind dit heel frustrerend, jullie kunnen me vast wel aan een antwoord helpen.

Als ik maandag de 16e invul op de calculator kan ik dan al berekenen wanneer ik vruchtbaar ben? Of moet ik eerst verder afwachten? Stel dat ik maandag de 16e ongesteld word, duurt het dan normaal gesproken 4 weken voordat je weer ongesteld word?

Oh help....word er gewoon moe van.... :cry:

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi mandy,

De ideale cyclus is zoals het verliep met de pil, maar na het stoppen van de pil kan je cyclus best een poos onregelmatig zijn. Het kan bijvoorbeeld heel lang uitblijven. Het kan een half jaar tot een jaar duren voor dat je cyclus is zoals je gewend was van voor dat je starte met de pil.
    Je stopt woensdag met de pil, dan word je (omdat het nog een pil bloeding is) maandag ongsteld vaak is dan ong 14 dagen later je eisprong.
    Je vult inderdaad 16 maart in in de calculator

Imke

3. MvdW

MvdW Niet meer actief

Hoi Imke,

superbedankt voor je antwoord, nu begrijp ik het pas echt goed!
    Ben blij dat ik nu precies weet welke datum ik dus in de calculator moet zetten.

Dank je wel :D

Deel Deze Pagina