stress factor voor menstruatie?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Baukje81, 21 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baukje81

Baukje81 Lid

29 dec 2006
    63
    0
    0
    Noord-Nederland
    Dag allemaal,

Ik heb een vraagje waar ik zelf wel een antwoord op weet, maar eigenlijk geen idee heb of dat wel kan ja of nee. Misschien dat jullie mij kunnen helpen.
    Ik ben al zo'n zeven jaar aan de pil, maar de laatste tijd merk ik dat mijn menstruatie anders is. Eigenlijk de laatste 2 menstruaties. Zelf denk ik dat het van de stress komt, maar zeker ben ik er dus niet van.
    Normaal met de pil ben ik de eerste 3 dagen serieus aan het bloeden en de laatste 2 dagen verlies ik oud bloed. Maar nu begint het met oud bloed, de eerste 2 dagen heb ik een klein beetje rood bloed en de laatste dag (3e dag) verlies ik nog een klein beetje oud bloed. Nou weet ik wel dat van de stress je menstruatie minder kan zijn of helemaal wegblijft. Maar ik heb echt bijna geen normaal bloed tijdens mijn menstruatie. Alleen dus oud bloed. Ik zit al een lange tijd in een stressvolle periode (met studie en stage enzo), maar nu pas zie ik een verandering.
    Wie weet of dit kan door stress? Anders blijf ik me maar afvragen wat het toch kan zijn.
    Alvast bedankt.

Groetjes Baukje.

Deel Deze Pagina