Hallo, ik heb een vraag en ik hoop dat jullie daar antwoord op weten. Ik ben nu voor de vierde keer zwanger en helaas is ook deze zwangerschap niet goed, net als de vorige drie. Na mijn miskramen heb ik nu een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik ben nu 6w1d zwanger en het is vroeg ontdekt omdat ik vanaf het begin heb volgehouden dat dit niet goed zat. Er is meerdere keren hCG geprikt en 2 dagen geleden mocht ik een vroege echo. Enfin, mijn hCG was 16dpo 94, op 20 dpo was het 465 (normale stijging), op 27 dpo 1680 (al langzamer dan normaal) en nu, op 29 dpo begint het te zakken (naar 1377). Ik moet nu elke 48u naar het ziekenhuis voor controle en bloedprikken. Als het hCG doorzakt moet ik wekelijks terug. Nu vroeg ik me af, hCG verdubbelt normaliter elke 48u, maar hoe snel daalt het? En mag je na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap direct weer zwanger worden? Ik begreep ook dat de kans op een volgende buitenbaarmoederlijke zwangerschap nu vergroot is?
hoi wat naar dat het weer niet goed zit zeg. hoe snel het daalt verschilt per vrouw en per keer. Op zich mag je weer meteen zwanger worden. Je hebt iets meer kans op weer een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, maar die kans is niet veel groter. Sterkte gewenst! Mirjam