Waar bevallen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Lady Flower, 19 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lady Flower

Lady Flower Fanatiek lid

2 nov 2011
    1.055
    0
    0
    Beste Verloskundige,

vandaag ben ik tijdens de controle iets vergeten te vragen dus daarom nu aan jullie.

Bij mijn dochter (2009) ben ik in week 42 aan het CTG bevallen na inleiden...de navelstreng zat 2 keer om haar nek en ze had ook in het vruchtwater gepoept en binnengekregen...uiteindelijk heeft ze 3 dagen op de kinderafdeling gelegen met snelle hartslag en controle door de binnengekregen meconium....ze was 7 en halve pond en had een Apgar score van 7-7-8

In 2011 ben ik na een zwangerschap van 15 weken in het ziekenhuis bevallen van een zoontje.

Nu ondertussen 28 weken zwanger en wil heel graag in het ziekenhuis bevallen....bij mijn Gyn aangegeven en die zei: dat komt wel goed maar bleef beetje vaag.....na 11 weken stuurde de gyn mijn terug naar de eerste lijn omdat hij geen reden zag me langer bij hem te houden....de vk zegt nu niet te weten of dit wordt vergoed als ik aangeef dat ik poliklinisch wil bevallen....op mijn verzekeringspapieren heb ik ingevuld: Bevallen in ziekenhuis medische indicatie i.v.m CTG bevalling week 42.

Is het niet standaard als je CTG bevalling hebt gehad je een medische indicatie krijgt voor Ziekenhuis bevalling??

Lady Flower

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Nee het is niet standaard dat als je CTG controle hebt gehad bij de vorige bevalling dat je nu een medische indicatie hebt.
    Het beste kan je dit toch met je eigen verloskundige bespreken want ik ken niet jou gehele dossier, ik weet bijvoorbeeld niks over de placenta geboorte, hoeveelheid bloedverlies en waarom je met 15 wkn bevallen bent e.d.
    Dus bespreek het met je eigen verloskundige.

Poliklinisch bevallen of dat vergoed wordt kan je nakijken in je polis van de verzekering.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina