Hoi allemaal Ik heb afgelopen maandag de eerste termijn echo gehad. Twee verschillende metingen met de eerste die een week later uitsloeg. Daarna ging frummel zo druk aan de dans dat het lastig was een goede meting te doen. Nu heb ik alleen een probleem met de echo foto... Ik zie het niet... iedereens echo laat echt een kindje zien.. op de mijne zie ik een 'boontje'. Kan iemand me helpen in te zien hoe hij/zij ligt enzo?
Het is een hele wazige foto ja. maar links boven ligt het hoofdje. Met het rugje omhoog. Schattig bol buikje aan de binnenkant. De 2 hele lichtw vlekjes bij het gezichtje zijn de handjes. En beneden zijn de beentjes. Vrij duidelijk nog wel hoor
Er is een duidelijk verschil in beeldkwaliteit tussen een inwendige en uitwendige echo. Een uitwendige echo kan vrij wazig en onduidelijk zijn. Zo te zien heb jij een uitwendige echo gehad. Verder denk ik dat het echo-apparaat niet heel erg goed was. De hele echo is vrij wazig, niet alleen het kindje. Normaliter zie je meer kleurverschil tussen weefsel, je organen, de baarmoeder, het vruchtwater en het kindje. Daardoor is het kindje zelf normaal ook veel duidelijker te onderscheiden, omdat vruchtwater op een echo zwart is en een kindje daar heel erg op af hoort te steken. Deze echo is overal even grijs. Dus het is op zich al een onduidelijke echo, veroorzaakt door een niet al te best echo-apparaat. Maar toch kun je er wel duidelijk een kindje in herkennen, hoor. Zie de uitleg van BabyHope.
Dankjewel! De uitleg helpt enorm! Het gaat bij de gynaecoloog altijd zo snel en als het dan zo onduidelijk is wordt het lastig. Ohh wat apart dat de apparatuur in een nieuw ziekenhuis zo slecht kan zijn dan! Het is inderdaad een uitwendige echo geweest. Weten jullie toevallig ook wat dat donkere ronde 'balletje' bij her hoofdje is?
Wat raar dat er niets is uitgelegd, bij ons liet ze echt alles zien incl. uitleg. Hij is idd wazig maar de uitleg van babyhope maakt een hoop duidelijk, niks geks aan de echo behalve dat het door de armpjes wat onhandig ligt waardoor het idd nog een boontje lijkt
Dat balletje is het dooierzakje en zal vanzelf verdwijnen. Ik vermoed dat het op je volgende echo al weg zal zijn.
Een gynaecoloog kijkt - naar mijn ervaring - puur naar je kindje en wil nog wel eens een snelle uitleg geven, maar niet uitgebreid. Het gaat je gynaecoloog puur om de controle en het is geen pret echo, die je kindje van alle kanten laat zien en waar je duidelijk in wordt begeleid. Onze gynaecoloog heeft ook een slecht apparaat. Die maakt altijd een foto afdruk voor ons, maar wij doen daar niets mee, er is helemaal niets duidelijks uit op te maken. Tot grote frustratie van mijn man, haha
Misschien een verschil dat ik bij de verloskundige zit en die hebben een echoscopiste waar je ook pretecho's kan laten maken... Voor haar natuurlijk ook een beetje reclame zodat je wellicht nog voor 'n extra echo gaat
ahh het dooierzakje! Dank je, weer verheldering. Het klopt inderdaad dat bij deze meting ineens 5 dagen later uitkomt. Kon blijkbaar ook wel liggen aan hoe hij/zij lag. Ze meet daarna nogmaals en toen was het 11.4 geloof ik. Ook een beetje verder maar niet veel. Ik weet het ook niet En Fleetwood, je hebt helemaal gelijk. Bij de gyn gaat alles enorm snel. Echo is een kwestie van even meten, hartje luisteren, alles goed? Oke, klaar! Jammer genoeg heb ik geen keuze en moet ik in het ziekenhuis gevolgd worden ipv bij de vk pratijk. We zullen het ermee moeten doen. Volgende keer vraag ik echter wel even door. Dit was niet fijn, achteraf zo moeten staren en veel vragen hebben. A.s. donderdag krijg ik de nekplooimeting, misschien dat ik dan wat langer de tijd heb om te kijken en alles wat beter te zien krijg
Mijn ervaring bij de nekplooimeting was dat ze zooooo erg ingezoomd keken, dat ik werkelijk elk detail wat er te bespeuren was kon zien. Ik heb dus goede hoop voor je! Onze 20 weken echo is ook in het ziekenhuis gemaakt, en ik moet je eerlijk bekennen: de foto die we meekregen kon a: een rookwolk zijn, b: een baby met 20 weken, c: een kluwe wol. Ofwel: niets bijzonders om in te lijsten Ik zou voor nu op de woorden van de gyn afgaan en erop vertrouwen dat het allemaal helemaal in orde is! Gefeliciteerd met je eerste goede echo!