Dag dames, Ik kan het maar niet even loslaten, dus wil ik het hier even kwijt. Ik heb een regelmatige cyclus van 28 á 29 dagen. Ik heb nooit de pil gebruikt, we gebruiken altijd een condoom. Alleen laatst dacht ik er anders over, want ben dat ding eigenlijk zat we zijn niet bezig voor een derde kindje (we zijn er ook niet echt klaar voor), maar ik had gelezen dat de kans heel klein is op zwangerschap als je het nét na je menstruatie doet. De eerste dag van mijn laatste menstruatie was op 14 februari en ben welgeteld 7 dagen ongesteld geweest. Op 21 februari dus onveilige seks gehad (kans op zwangerschap had ik berekend, was zogenaamd 0,5%). Volgens de berekeningen zou mijn ovulatie op 1 maart zijn en zou ik op 14 maart ongesteld moeten worden. Nu is het zo dat ik vandaag wat bloed ben verloren (licht en met wat slijm, sorry). Ik heb 4 dagen terug ook menstruatiekrampen gehad. Bloedverlies vlak voor de menstruatie had ik bij mijn twee zoontjes ook, dus nu denk ik, zou het innestelingsbloeding zijn? Ik heb geen test in huis en zal pas maandagochtend kunnen testen, maar ben benieuwd wat jullie denken? Ik weet dat een test mij duidelijkheid zal geven maar ben toch benieuwd of hier mamas zijn die ook zwanger zijn geraakt op deze manier. Groetjes!
Nja zaad kan wel tot 7 dagen leven…. Meestal korter maar goed… je zal maar net een vroege eisprong hebben gehad… dus ja in theorie kan je zwanger zijn en wbt testen… op zondag is er vast wel ergens een Kruidvat bij je in de buurt open
Als zaad gemakkelijk 5 dagen kan leven dan kun je tot op dag 13 bevrucht worden. Gemiddeld is een eisprong op dag 14... Dus ja, je kan echt met gemak zwanger zijn nu. Ik hoop voor je dat je niet zwanger bent. En misschien hierna toch even nadenken over enige vorm van anticonceptie?
Tja.. ik ben zwanger van zaad wat 7 dagen geleefd heeft…. Dus ja.. ik zou heel snel naar een winkel sjezen om een test te scoren en als je geen kindje meer/nog wil, het niet op deze manier meer doen, er zijn altijd uitzonderingen.
0.5 procent is nog wel 1 op de 200 vrouwen. In dat artikel over seks vlak na menstruatie gingen ze waarschijnlijk niet uit van een menstruatie van 7 dagen, maar vermoedelijk een dag of 5. Ik zou voor de zekerheid ook testen.