Hai Zojuist een vriendin gesproken die vandaag heeft gehoord dat haar enige kans ICSI is. Vreselijk vind ik het voor haar. Kan iemand me meer vertellen over hoe groot de kans is op een zwangerschap bij ICSI? Groetjes
Hoi Pienie, Wat lief dat je voor je vriendin speciaal op zoek gaat naar ICSI verhalen. Helaas is ook ICSI niet altijd succesvol. Waaraan de kans ligt dat het lukt of juist niet, kan aan meerdere dingen liggen. Ik ken inmiddels vele vrouwen die zwanger zijn geraakt met ICSI, maar ik ken ook vrouwen die niet zwanger worden. Sommige meiden hebben zelfs meer dan 4 pogingen nodigen en sommige maar 1. Het is gewoon niet te zeggen, waarom het bij sommige wel lukt en bij sommige niet. Wellicht kan je gaan zoeken bij de diverse ziekenhuizen die ICSI of IVF uitvoeren. Ze hebben vaak op de sites percentages staan. Wens je vriendin succes, en wellicht kan je wijzen op dit fantastische forum, zodat ze gezellig met ons mee kan kletsen. Ook Freya, heeft heel veel informatie over alle procedures staan. Groetjes, Elvira
In een adem kan ik me aansluiten bij Elvira! Hier bleek de 3e terugplaatsting met ICSI een zwangerschap op te leveren...maarja, hoe de kansen liggen. Ik zie het altijd zo: het lukt wel of het lukt niet.....hoe de percentages ook liggen. Je weet nooit waar je bij hoort en maakt elke keer weer kans. Veel succes met je vriendin! Elmo
: Het LUMC had in hun boekje wel een uitslagentabel staan op basis van hun resultaten. Ben alleen het boekje kwijt... Het verlangen naar een kindje kan m.i. niet gestopt worden door deze resultaten en persoonlijk zou ik me er niet van laten weerhouden met ICSI te starten. Voor mij was het het wonder waar ik op zat te wachten. Succes gewenst voor je vriendin. Gr. Danielle
Wie heeft het over resultaten vs weerhouden van behandelen dan? Via de site van de NVOG kan je ook alle resultaten bekijken van alle ziekenhuizen. Pin je hier overigens niet op vast hoor..... kans van slagen ligt aan zoveel factoren. Elmo