Mogelijk gaat de verloskundige woensdag mijn vliezen breken in de hoop dat ik nog net voor 42 weken begin te bevallen en dus niet naar het ziekenhuis moet. Wie heeft hier ervaring mee en hoe groot is de kans dat er ook daadwerkelijk weeen komen?
Groot.. ze moet er wel bij kunnen (dus je moet wat onsluiting hebben). Door het prikkelen van de baarmoeder ontstaan op deze termijn eigenlijk altijd wel weeën. Maar... garanties krijg je niet! veel success! Wens je het beste
Bij mij braken de vliezen spontaan met 39 + 2 weken en de weeekn begonnen na 8 uur, maar stopte toen we het ziekenhuis binnen stapte. 14 uur na het breken van de vliezen begonnen de weeen echt. Dus op zich zou het wel kunnen beginnen, maar hoeft dus niet binnen een uur.
Bij mijn dochter braken mijn vliezen spontaan en begonnen direct de weeën. Bij mijn zoontje (ruim 1 week oud nu) zijn mijn vliezen doorgeprikt, nadat ik 1 uur weeën had gehad. Toen bleek ik al op 9 cm te zitten... Hij was er vervolgens binnen 20 minuten. Succes! Hopelijk komen de weeën goed op gang bij je!
Ik weet niet in hoeverre het natuurlijk breken van de vliezen hierin anders is dan het doorprikken van de vliezen door de gyn of vk. Dan ben je toch nog wat minder al 'aan het bevallen' dan wanneer je lichaam er zelf mee begint. Ik bedoel dus echt de kunstmatige situatie. Ik heb wel wat ontsluiting, voldoende om te strippen en te prikken, maar verder schiet het voor geen meter op, helaas.
Hoeft niet alles te betekenen... Werd ingeleid ivm pre eclampsie. Drie dagen gel gehad om baarmoedermond te verweken en ontsluiting te krijgen. Pas de vierde dag kreeg ik iets ontsluiting. De'gynaecoloog zei een dag eerder letterlijk: als ik nu je vliezen breek,kan ik net zo goed gelijk een ok reserveren en de messen gaan slijpen.... Toen ik wel iets ontsluiting had en vliezen werden gebroken en weeenopwekkers kreeg gebeurde er in eerste instantie ook niet veel en werd er al rekening gehouden met een keizersnee. Gelukkig bleek dit niet nodig. Maar mijn lijf was nog niet klaar om te bevallen, 37 weken en kindje nog niet volledig ingedaald...
Bij mij deed t niks (38,5) , net zo min als de weeënopwekkers. Pas toen we ruimschoots over de maximale dosering heengingen en er ook nog een zak weeënversterkers aangehangen werd kwam de ontsluiting ietwat op gang. En dan te bedenken dat het mijn derde bevalling was en ik begon met 3 cm..
Loop je nog steeds rond, Thauma? Jullie uk vindt het dan blijkbaar lekker in je buik. Bij mij braken rond 5 uur de vliezen en begonnen de weeën om half 11. Maar dat was ook niet kunstmatig. Ik ga voor je duimen!
Hier hebben ze thuis door de vk mijn vliezen gebroken bij zoon 2. ik was toen 40+3. Ik ging van 2cm naar 5 in 10 minuten en binnen 90 minuten na het prikken van de vliezen was mijn zoon er incl. de nageboorte. Ik had nog geen weeën dus ze zijn echt opgewekt door het kunstmatig breken van de vliezen! Bij mijn dochter werden mijn vliezen wederom kunstmatig gebroken met 38+5. Ik had toen al 4 cm en na een uurtje begonnen bij haar ook de weeën. (pas na het naar de wc gaan) 80 minuten later zat ook die bevalling erop. Dus twee keer een dikke ja! Is mij prima bevallen!! Sterkte en succes. Hopelijk mag je net als mij een fijne vlotte bevalling hebben. (tip als het snel gaat neem na afloop dan gelijk paracetamol in tegen de verschrikkelijke naweeën.)
bij mijn dochter 2 maanden geleden rommelde het wel wat,maar niet echt weeen de vk is toen wel thuis geweest, en heeft een klein beetje de vliezen door geprikt want ze kon er niet goed bij het drupte en de slijmprop kwam los en toen kwam er toch een weeen storm en 1,5 uur later was de kleine er plus de nageboorte dus ging echt heel snel. en ben je inmiddels al bevallen?
Hoi, Bij mij heeft de verloskundige ook de vliezen gebroken! Ik was toen 40.6 weken en had al 3 cm ontsluiting! Om 10.15 heeft ze mijn vliezen gebroken, om 12.45 dacht ik, nou dit kon wel eens door gaan zetten en om 14.16 is onze zoon geboren! Ik was zo blij dat ik niet weer ingeleid hoefde te worden! Liefs
Hier beide bevallingen begonnen met het spontaan breken van de vliezen en gelijk hevige weeën De een na 5 uur geboren de ander na 4 uurtjes geboren
Ik liep met 4-5 cm rond en toen hebben ze vliezen gebroken om 9 uur en om 2 voor 12 is onze dochter geboren (ik kreeg om half 11 ergens ongeveer een beetje weeen)
Hier ook, plots braken mijn vliezen om 19.00 waarna ik binnen een uur weeen kreeg en om 23.13 was onze zoon er al!
mijn vliezen braken bij 34.5 weken en 5 min later begonnen de lichte weeen al. dag erna om 20na 8 is sem geboren