beinvloed pregnyl de duur van de luteale fase?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Pooltje, 20 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pooltje

Pooltje Actief lid

28 mei 2007
    325
    0
    0
    Even een vraagje over het gebruik van pregnyl:

Normaal gesproken heb ik een luteale fase van 10 tot maximaal 12 dagen en vandaag is de 13e dag van mijn luteale fase dus ben ik voor mijn gevoel 1 dag overtijd O:) .
    Maar ik heb deze cyclus voor het eerst pregnyl gespoten om de eisprong op te weken (1 dosis) en een IUI behandeling gehad woensdag 2 weken geleden. Behalve deze ene pregnylspuit heb ik verder geen medicijnen gebruikt.

Nu is de vraag of de pregnyl die je spuit om de eisprong op te weken ervoor kan zorgen dat de lutale fase langer wordt. Heeft iemand hier ervaring mee, 't is mijn eerste IUI?

2. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Volgens mij wordt Pregnyl ook gebruikt bij vrouwen die een te korte luteale fase hebben. Dan wordt de luteale fase langer. Maar bij mij hebben ze in het ziekenhuis gezegd dat de Pregnyl 10 dagen actief blijft in je lichaam. Daarom mag je (zeggen ze bij ons) ook niet binnen 10 dagen testen na het zetten van de Pregnyl, omdat je dan een valse positieve zwangerschapstest kunt krijgen.

Testen kan volgens mijn arts 14 dagen na de inseminatie (dus 16 dagen na de Pregnyl).

Groetjes en succes,
    Josien

3. Pooltje

Pooltje Actief lid

28 mei 2007
    325
    0
    0
    Wat reken je als 14 dagen na IUI? In mijn geval: ik heb mijn IUI woensdag 2 weken geleden gehad, zou ik dan morgen (= woensdag) al kunnen testen of wordt de donderdag dan gezien als 14 dagen na IUI en zou ik dan pas kunnen beter kunnen testen?

Ik wordt gek van het wachten ](*,) !

4. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik zou gewoon woensdag testen hoor! Ik heb dat vorige keer ook gedaan en had toen ook een positieve test in mijn handen. Ik hoop dat je goed nieuws kunt berngen morgen!

Liefs en succes,
    Josien

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Bij mij werd de luteale fase niks langer als ik Pregnyl gespoten had om de eisprong op te wekken. In de regel worden daar andere medicijnen voor gebruikt: Progestan of drie keer na de eisprong/inseminatie een lage dosis Pregnyl spuiten.

Wij mochten altijd precies twee weken na de IUI testen, dus dat zou dan voor jou woensdag zijn. De Pregnyl is na 10-12 dagen wel uit je lichaam, dus in principe had je vandaag voorzichtig wel een test kunnen doen! ;)

Succes!

Groetjes,
    Jippie

Deel Deze Pagina