Hoi allemaal, Wie van jullie heeft er ervaring met all weather banden? Wij wilde graag winterbanden, maar kan nergens de wisselset bewaren. Geen ruimte. Dus misschien all weathers. Wie heeft er ervaring, zowel positief als negatief. Alvast bedankt
Wij hebben ook gekozen voor all-weather banden, maar ze zitten er pas een maandje op dus echt ervaringen kan ik je ook weer niet geven. We hadden een andere auto gekocht waar de gewone banden ook slecht van waren. Omdat we dan anders zowel zomer- als winterbanden moesten aanschaffen en kosten moesten gaan maken voor de opslag hebben we toen gekozen voor all-weather banden omdat het dan een goedkopere optie was. In de winter hebben ze minder grip dan echte winterbanden maar zijn toch weer een stuk beter dan zomerbanden, het zit er dus echt een beetje tussenin zeg maar. Omdat wij toch nooit op vakantie gaan naar plekken waar de sneeuw metersdik op de wegen ligt hebben wij genoegen genomen met deze tussenvariant. Maar als we hier in Nederland échte winters zouden hebben of ik zou regelmatig op skivakantie gaan dan had ik denk ik toch voor winterbanden gekozen.
Ik heb ze vanaf april dit jaar. Bewust voor gekozen, wonen dicht aan de grens en ga wekelijks in Duitsland boodschappen doen. Daarnaast vind ik het wel fijn dat ik naar de sneeuw kan als we dat willen. Ik ben er heel tevreden over en het is handig dat je geen banden hoeft op te slaan. Daar hadden we eerder geen ruimte voor.
Wij hebben ze onder onze oude auto gehad. Hebben er 3 jaar mee gereden. Wij waren echt ontzettend blij ermee. Het scheelde ook erg in de aanschaf.
Wij wonen in Duitsland en moeten voldoen aan de regelgeving... wij hebben sinds twee jaar All-weathers onder onze auto. Ideaal. Geen problemen mee, ook niet met de sneeuwwinters.
In NL kun je ze prima gebruiken, in meer winterse gebieden zou ik echt voor winterbanden gaan. Ik heb winterbanden en mijn man all weather banden en bij echte winterse omstandigheden zijn de verschillen erg groot. Dat merk je pas als je met beide types rijdt. En mijn man rijdt met een goed type all weather banden. Zou wel goed onderzoek doen naar dit type banden, gedrag bij regen is bijv erg belangrijk en kan per type band sterk verschillen.
Bevalt goed! Ook bij sneeuw en gladheid goede grip. Niet zo goed als winterband maar komt wel erg in de buurt
Hier ook prima ervaring mee. We hebben een zware auto, dus voor ons prijstechnisch beter dan 8 banden aanschaffen.
Heel goed voor in nl. Maar wel op de eigenschappen van de band letten: grip bij nat wegdek en brandstofverbruik. Wij hebben zelf bewust voor vredestein quattrac lite gekozen. Wordt overal zeer goed beoordeelt, een hoge grip bij nat wegdek maar wel relatief weinig brandstof verbruik (je rijd er immers het hele jaar op). En helemaal niet duur!