Bullshit!!! mijn neefje heet Maximiliaan! haha. ik weet dat het zoet klinkt maar het is een klein terroristje hoor! Een schatje met goede streken en vind school ook niets aan. Dus dames... onzin! x Joelle.
Heb je 't onderzoek of het stuk dat daarover gaat daadwerkelijk gelezen? Want volgens mij snap je 't niet helemaal...
Hmm ben ik toch ergens blij dat Wendy geen Mandy is gaan heten (vind beide namen leuk....maar het had als papa gewild had net zo goed Lisa of Lotte of zelfs liselotte geworden. En Fleur is ook de reveu gepasseert, maar ook Freya.... het was even puzzelen om onze verschillende smaken te harmonizeren in 1 naam ). Maar goed het zal ook voor een groot deel bij de docent liggen of er daadwerkelijk n voor oordeel bij komt kijken of niet, toch? Bedoel dat je kind dan zo heet is toch niet meteen vragen om een leraar die het een stempel op drukt?
Namen als Charlotte, Sophie, Marie, Hannah, Alexander, Maximiliaan, Simon, Lucas en Jacob vallen in goede aarde bij de leraren. Zij associëren deze krachtige namen met vriendelijkheid en gehoorzaamheid. Ik had er neergezet dat mijn neefje niet vriendelijk en gehoorzaam is op school! Of ik ben nu echt heel erg blond!
@tweemeisjes: ja maar het gaat er niet om hoe iemand met een bepaalde naam IS maar hoe iemand BEOORDEELD WORDT op basis van zijn naam, snap? @ons kleintje: haha! goed geregeld! dan noem ik die van mij, indien ooit komt, ook maar frederick-alexander, of isabelle-therese!
@klingel&tweemeisjes: exactemundo! Het gaat om 't vooroordeel van anderen mbt een naam, niet om de persoon die de naam draagt.
i know mijkeltje, i know! tweemeisjes denk ik ook nu. maareh, aangezien de naam ook iets zegt over de smaak/het milieu van de gever, zegt een naam vaak ook wel iets (soms veel, soms niets) over de drager. als je ervanuitgaat dat de drager (vaak) grotendeels door de nature/nurture van zijn gevers wordt bepaald en gevormd tenminste. maar- das dus weer een ander onderwerp. een interessant onderwerp trouwens!
Hihi, ik bedoelde 't eigenlijk beamend op wat jij al zei, klingel... Anders kom ik ook wel lekker pedant over zeg, haha!!
ja joh, wat kom jij lekker pedant over! heet je juffrouw bulstronk ofzo? (10 punten voor wie weet uit welk geweldige boek deze bevooroordelende naam van een superstrenge schooljuf komt!)
Tuurlijk, als kattengek móet je je klassiekers kennen uiteraard! En daarbij, een boek zonder kat leest toch anders...
Als ik een jongetje was geweest had ik Kevin geheten Ik ken een hele lieve Kevin, maar ook een afgrijselijke Kevin die het nodig vond om mij een dikke zeug te noemen, en me de hele avond de grond in te stampen op een feestje, omdat ie jaloers was op de band die ik met zijn vriend, mijn beste vriend had. Die jongen was notabene HOMO Maar goed, dat bewijst maar weer; complete onzin!
Het is altijd weer grappig om te lezen. Mijn oudste heet Justin, doet onwijs goed zn best op school, scoort ook goed op school met presteren en is een heel rustig en lief manneke Volgens het onderzoek moest dat het tegenovergestelde zijn. Het is idd wel zo dat je in bepaalde "kringen" (niet vervelend bedoeld!) vaker bepaald dezelfde namen tegenkomt. Niets mis mee, het valt idd alleen op.
Neeheee, volgens het onderzoek zouden leraren anders tegen hem aankijken omdat hij Justin heet... Het onderzoek zegt niets over de mensen met de naam, maar over hoe mensen reageren op iemand met 'n bepaalde naam....
En daarbij, dit soort onderzoeken gaan absoluut niet over individuen! Het gaat over gemiddelden, algehele trends, etc.
Ik denk dat het erg meevalt. Ik heet zelf Mandy, maar was als kind juist altijd heel braaf en haalde alleen goede punten, en de leraren waren voor zover ik weet juist blij met mij in de klas. Ik heb in ieder geval nooit iets gemerkt dat iemand bij voorbaat al zoiets had van: jeetje, een Mandy!